اخبارخارجی

محکومیت حمله به مسجد پیشاور

آوای سنت :کشورهای حاشیه خلیج فارس هدف قرار دادن مسجدی در پیشاور پاکستان را که ۵۶ کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و حمایت این کشور از پاکستان، بر مخالفت عربستان با هدف قرار دادن اماکن مذهبی، ارعاب بی‌گناهان و ریختن خون آنان تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات نیز در بیانیه ای  این بمب گذاری را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی جنایتکارانه دانست،در این بیانیه آمده است امارات مخالف هرگونه خشونت و تروریسم با هدف بی ثبات کردن ثبات و امنیت است و این اقدامات مغایر با ارزش ها و اصول انسانی است.

وزارت امور خارجه کویت نیز این بمب گذاری را محکوم و بر همبستگی خود با پاکستان تاکید کرد،در این بیانیه آمده است کویت از همه اقداماتی که پاکستان برای حفظ امنیت و ثبات خود انجام می دهد،حمایت می کند.

روز، جمعه، یک عامل انتحاری در مرگبارترین حمله از سال ۲۰۱۸،لحظاتی قبل از شروع نماز جمعه در شهر پیشاور پاکستان (شمال غرب) مسجدی را هدف قرار داد، دراین حمله دست کم ۵۶ نفر کشته و ۱۹۴ نفر زخمی شدند.

محمد عاصم خان، سخنگوی بیمارستان لیدی ریدینگ  پیشاور گفت: تعداد کشته شدگان به ۵۶ نفر رسیده است که مرگبارترین حمله از زمان انفجار ژوئیه ۲۰۱۸ است که داعش  مسئولیت آن را برعهده گرفته بود و در آن ۱۴۹ نفر کشته شده بودند.

به گفته شاهدان عینی، فردی قبل از نماز جمعه وارد مسجد شد و به روی نمازگزاران آتش گشود و سپس خود را منفجر کرد، در حالی که محمد ایجاز خان، رئیس پلیس پیشاور گفت که دو مهاجم این حمله را انجام دادند.

پیشاور که در ۵۰ کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، از آغاز دهه گذشته هدف حملات بوده است، اما وضعیت امنیتی این منطقه در سال های اخیر بهبودزیادی یافته است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن