اخبارخارجی

پرونده جاسوسی از مسلمانان آمریکا

آوای سنت: دادگاه عالی ایالات متحده در پرونده سه مسلمانی که سازمان اف بی آی را به جاسوسی از آنها پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کردند، به نفع اف بی آی رای داد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،دیوان عالی به اتفاق آرا اعلام کرد که دولت آمریکا این حق را دارد که برای امتناع از ارائه اطلاعات به دادگاه مسئول رسیدگی به شکایت سه مسلمان،به اسرار دولتی استناد کند.

حکم روز جمعه،تصمیم دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ را لغو کرد و پرونده را برای ادامه بررسی به آنها باز گرداند .

ACLU به عنوان یک گروه مدافع حقوق مدنی به نمایندگی از شاکیان،حکم دادگاه عالی را به عنوان یک شاخص خطرناک آزادی دینی محکوم کرد و افزود ما به پایان راه نرسیده‌ایم و به مبارزه ادامه خواهیم داد.

سه مسلمان ساکن کالیفرنیا تاکید می کنند که پلیس فدرال آمریکا در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای جمع آوری اطلاعات،در مسجد آنها شنود کار گذاشته بود،آنها گفتند مخبری که مدعی بود تازه مسلمان شده، شماره تلفن و آدرس ایمیل را جمع آوری کرد ومکالمه تعدادی از نمازگزاران را به صورت مخفیانه ضبط کرد.

او از نمازگزاران سؤالاتی در مورد بمب گذاری ها و حملات پرسید که نگرانی آنها را برانگیخت و آنها را وادار کرد که موضوع را به پلیس گزارش دهند،اینجا بود که متوجه شدند او برای پلیس فدرال کار می کند.

امام جماعت مسجد و دو نمازگزار از پلیس فدارال آمریکا به اتهام نقض آزادی دینی و تبعیض شکایت کردند.

وزارت دادگستری پاسخ داد که برنامه نظارت را به دلایل عینی و نه به خاطر مسلمان بودن آنها راه اندازی کرده است. این وزارتخانه با استناد به اسرار دولتی از توضیح بیشتر در مورد این دلایل خودداری کرد و از دادگاه خواست که پرونده را متوقف کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن