اخبارداخلی

مسجد ، دانشگاهی برای تربیت و تعالی بندگان خداوند است

آوای سنت : عالم برجسته اهل سنت کردستان با بیان اینکه نقش مساجد در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است گفت: مسجد و آینده کشور در دست همین جوان‌ها است و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور در مساجد راغبتر کنیم.

 ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز در همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج  که در راستای تحقق محله اسلامی همزمان با سراسر کشور و آیین ملی تکریم فعالان مسجد و پانزدهمین پاسداشت جهاد و مقاومت در مهدیه سنندج برگزار شد اظهار داشت: در دین اسلام مسجد یکی از مهمترین و اصلی ترین پایگاه های معنوی و سیاسی در بین مسلمین است.

وی افزود: مردم استان کردستان مردمانی دیندار و معتقد به ارزش‌های اسلامی هستند و وجود بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مسجد در کردستان بیانگر عمق دینداری مردمان این دیار در طول تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان در طول تاریخ همواره در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در صحنه حاضر بوده‌اند، افزود: کردستانی‌ها با تمام وجود در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی جان‌فدایی کرده‌اند.

عالم برجسته اهل سنت کردستان با بیان اینکه نقش مساجد در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است گفت: مسجد و آینده کشور در دست همین جوان‌ها است و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور در مساجد راغبتر کنیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: حضور ۵۴ ماموستای شهید در راه ارشاد و راهنمایی مردم در دفاع از این انقلاب و اسلام بیانگر اهمیت مسجد و ماموستایان است.

وی افزود: مساجد مرکز اخوت در جامعه بوده و باید جایگاه و پایگاه این مکان مقدس همواره حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: مسجد مکانی برای پیگیری و رفع مشکلات مردم است و دشمنان اسلام از تقویت جایگاه مساجد واهمه دارند.

گفتنی است؛ امروز «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» با عنوان «مثل مصطفی» و همچنین «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» به همراه رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر ۲ کتاب با موضوع شهید والامقام مدافع حرم مصطفی صدرزاده با حضور ۳۰۰۰ نفر از خادمین و دست‌اندرکاران مساجد نمونه سراسر کشور و همچنین مسئولین در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود./کرد تودی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن