مذاهب و خطبه هاهمسرداری

شناخت عوامل ایجاد تنش در خانواده ها حیاتی است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه اهل سنت بیرجند، ، شناخت عوامل تنش زا در زندگی را مسیر رسیدن به راهکارهای هدفمند جهت دفع آسیب هایی مانند اختلاف و طلاق در بین خانواده ها عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالناصر فرامرزی در سخنانی، اساس یک زندگی سعادتمند و توام با موفقیت را مبتنی بر تفکر، تعقل و منطق صحیح خواند و گفت: همه فرزندان بشر در حیات دنیوی به دنبال ارتزاق و کسب معیشت جهت گذران زندگی هستند. قوام و دوام حیات انسان بر پایه رفع احتیاجات جسمانی بنا نهاده شده و هیچ انسانی را نمی توان پیدا کرد که بدون قوت و آب مدت طولانی زنده بماند. پس برای آنکه بتوانیم عبادت کنیم، باید دارای بنیه قوی و نیروی جسمانی کافی باشیم.

در قصص الانبیاء می خوانیم که پیامبران از بامداد تا شامگاه مانند سایر مردم به دنبال ارتزاق می رفتند و بخشی از وقت را به عبادات مشغول می شدند. برخی از نسل جوان امروز فکر می کنند که انبیاء جز عبادت، کار خاصی نمی کردند که این تصور اشتباه می باشد.

مولوی فرامرزی، شعائر دینی و مذهبی را حاصل تفکر صحیح انسان های مومن و خداشناس دانست و اظهار داشت: در پشتوانه های کارهایی که برای امور دنیا برنامه ریزی می شوند باید منطق درست به کار رفته باشد تا هدف تا نهایی یعنی کسب رضای خدا حاصل شود، وگرنه از زندگی بدون دین چیزی جز عمر بی حاصل به دست نخواهد آمد. دین را برای مهار خواهشات نفسانی به عنوان افسار هدایت ایمانی خود قرار دهیم، زیرا اگر افسار دین نباشد، مهار نفس کاری بس دشوار خواهد بود.

مراد از مهار نفس این نیست که از جسم غافل مانده و فقط برای معنویات تلاش کنیم، بلکه دین برنامه ای کامل و جامع برای برخورداری از جسم و تن سالم است. اقرار به بزرگی الله در نماز، روح و جسم را به آرامش و سکون می رساند، البته تواضع پیش از هر نماز لازم است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت بیرجند، شناخت عوامل تنش زا در زندگی را مسیر رسیدن به راهکارهای هدفمند جهت دفع آسیب هایی مانند اختلاف و طلاق در بین خانواده ها عنوان کرد و افزود: دخالت در امور مردم، غیبت، قضاوت های بی جا و تحمیل عقاید، سرک کشیدن و فضولی کردن از مواردی هستند که قرآن کریم درباره آنها شدیدا تذکر داده است. پرهیز از منکر نیز مانند دائم بودن به معروف جزو فرض می باشد. بر تعهداتی که با خدای متعال بستیم، عامل بمانیم. اگر نصیحتی و سفارشی می کنیم صرفا از روی خیرخواهی صورت گیرد، وگرنه با زبان گزنده نمی توان متوکل ماند.

عادت کنیم تا هر کاری را فقط برای خدا نجام دهیم. در این صورت برایانجام ساده ترین عمل یعنی حرف زدن هم رعایت محیط و جمع را خواهیم کرد. تنها معجزه جاویدان تا قیامت قرآن کریم است که همه به آن دسرسی آسان داریم. سایر معجزات همگی از بین رفته اند و هیچ اثری از آنها نمی توان پیدا کرد. به مالک زمین و آسمان ها متوصل شویم که بسیار بخشنده و مهربان است و خطاب به گناه کاران می فرماید: درهای توبه و استغفار باز قرار داده شده اند، پس اگر همه عمر هم در گناه بوده باشید، استغفار کنید تا که مورد بخشایش واقع گردید.

مطمئنا نامیدی از شیطان است و برای هر انسانی که از گروه امت محمدی باشد، فرصت عفو وجود دارد. الگوی ممتاز تمام انسان ها رسول رحمت بنیان نهاده شده و باید عامل به شیوه و سنت های نبوی باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن