اخبارخارجی

نگرانی آمریکایی ها از نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا

آوای سنت :  آمریکایی ها نگران تفرقه پس از انتخابات میان دوره ای این کشور هستند.

بر اساس نظرسنجی ای که پایگاه ابسوس انجام داده است بخشی از مردم آمریکا نگران دودستگی پس از انتخابات میان دوره ای این کشورهستند که قرار است کمتر از ۶ هفته دیگر برگزار شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این مطالعه نشان داد که کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها نگران کنترل کنگره توسط دموکرات‌ها یا کنترل هر دو مجلس توسط جمهوری‌خواهان هستند. این نگرانی آشکار وجود دارد که دموکرات ها هم سنا و هم مجلس نمایندگان را حفظ کنند، که می تواند وضعیت اقتصادی را بدتر کند.

در مقابل،بخشی ازمردم آمریکا نیز نگران پیروزی جمهوری‌خواهان و پس از آن،تسلط  آنها برهر دو مجلس کنگره هستند، این افراد نگرانی‌های بالقوه‌ای را نه فقط در یک زمینه بلکه در زمینه های مختلف از جمله: وخامت اقتصاد و بن‌بست مشاهده می کنند،آنها همچنین نگران این موضوع هستند که جمهوری خواهان تمرکز زیادی را به تفرقه و مسائل اجتماعی معطوف خواهند کرد.

بخشی از آمریکایی‌ها نگرانند که انتخابات میان‌دوره‌ای منجر به تقسیم دولت و بن‌بست شود. ۵۳ درصد آمریکایی ها نگران یک دولت تقسیم شده هستند، جایی که یک حزب کنترل سنا و یک حزب کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرد. دموکرات ها (۶۴ درصد) بیشتر از جمهوری خواهان (۵۱ درصد) و مستقل ها (۴۴ درصد) نگران این نتیجه هستند.

نگرانی در مورد تسلط هر یک از طرفین بر کنگره نسبتاً برابر است. ۴۹ درصد گفتند که تا حدودی نگران هستند که دموکرات ها کنترل سنا و مجلس نمایندگان را پس از انتخابات میان دوره ای حفظ کنند،در حالی که نسبت مشابهی ۴۶ درصد نگران هستند که جمهوری خواهان هر دو مجلس را به دست بیاورند،اختلافات حزبی قابل پیش بینی وجود دارد زیرا سه چهارم دموکرات ها و جمهوری خواهان هر دو از تسلط طرف مقابل بر هر دو مجلس کنگره نگران هستند.

بیش از دو نفر از هر پنج نفر(۴۳ درصد) می گویند که نگران هستند اگر دموکرات ها کنترل هر دو مجلس کنگره را حفظ کنند، اقتصاد یا تورم بدتر شود. از هر چهار نفر یک نفر (۲۴ درصد) نگران است که اگر جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس را به دست آورند، اقتصاد یا تورم بدتر می شود.

آمریکایی های ۱۸ تا ۳۴ ساله (۲۹ درصد) و کسانی که در مناطق شهری زندگی می کنند (۳۳ درصد) بیشتر از همسالان خود نگران هستند. درصد مشابهی نگران این هستند که بایدن نتواند کاری انجام دهد (۲۳ درصد) و اینکه جمهوری خواهان زمان زیادی را صرف مسائل اجتماعی تفرقه انگیز می کنند (۲۱ درصد).

موضوعاتی که در درجه دوم اهمیت قرار دارند،عبارتند از افزایش خشونت سیاسی (۱۹٪)، ادعاهای تقلب در انتخابات توسط دونالد ترامپ (۱۸٪) و کاهش اعتماد به دولت (۱۷٪).

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن