اخبارخارجی

هشدار درباره نسخه جعلی واتس آپ

هشدار در مورد واتساپ جعلی؛ فورا حذفش کنید

منبع: الحیاه الجدیده

آوای سنت : دانشمندان جرائم سایبری از وجود واتساپی جعلی هشدار می‌دهند که دزدان سایبری را قادر می‌سازد بر دستگاه‌های متصل فعالیت‌های مجرمانه ای را انجام دهند و حتی بتوانند اطلاعات طعمه خویش را بدزدند.

نظر به انتشار وسیع واتساپ و عضویت بیش از دو میلیارد انسان در آن، هر از چندگاهی نسخه‌های جعلیِ از واتساپ به منظور نفوذ در دستگاه‌های مردم وارد فضای استفاده می‌شود.

خطرناکترین این اقدامات اخیراً صورت گرفته، چنان‌که نسخه‌ای از واتساپ منتشر شده که علاوه بر سایر مواردی که در فعال سازی واتساپ لازم است، نرم افزار متذکره حتی خواهان پیامک فعالسازی نیز می‌شود، و این پیامک به مبایل طعمه به صورت پیامک فرستاده می‌شود.

آنچه بیشتر قضیه‌ را خطرناک می‌سازد، این است که صاحبان آن به منظور ترویج بیشتر این واتساپ جعلی، تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی به راه انداخته‌اند.

با این‌حال با اندکی دقت می‌توان نسخه جعلی را از اصلی باز شناخت، زیرا نسخه جعلی اینگونه: YoWhatsapp و نسخه اصلی اینگونه: Whatsapp است. این بد افزار جعلی را برای اولین بار شرکت امنیت سایبری: Kaspersky کشف کرد. چنان‌که این مطلب در سایت تکنولوژی: livemint آمده است.

خطر پنهان واتساپ جعلی در این نهفته است که هکرها را قادر می‌سازد تا برخی از اعمال زشت و مجرمانه را بدون اطلاع طعمه و اجازه او انجام ‌دهند، از جمله دریافت گفتگوها و چت‌های واتساپ حقیقی و دزدی اطلاعات شخصی افراد.

به‌منظور در امان ماندن از این واتساپ، لازم است واتساپ حقیقی را از مراجع رسمی‌اش همچون “گوگل پلی” یا “پلی‌استور” دریافت کنیم و از کلیک کردن بر روی واتساپ جعلی که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود خودداری نماییم.

و اگر کسی این واتساپ جعلی را در تلفن همراه خود دانلود نمود، باید فورا آن را حذف نماید.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن