اخبارداخلی

کردستان ۳۰۰ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی دارد

آوای سنت : مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان از کمبود ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان خبر داد.

ابراهیم مرادی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در سطح ۶ منطقه استان کردستان اظهار کرد: در سطح استان کردستان تعداد زیادی مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی وجود دارد که مستلزم تخصیص اعتبار است. اما اگر از ظرفیت ماده ۱۸ استفاده شود، می توان این کمبودها را جبران کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان، به افزایش ۸۵ درصدی اعتبارات استانی این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: اعتبارات ما امسال از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۲۲ میلیارد تومان افزایش داشته است که با این اعتبارات می‌توان برخی از طرح‌های نوسازی مدارس استان را دنبال کرد.

وی افزود: در ۳۱ منطقه استان از جمله مساکن مهر، حداقل باید ۳۱ مدرسه ۱۲ کلاسه مشتمل بر ۴۰۰ کلاس درس ایجاد شود که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: از ۲۴ تا ۳۰ دی با عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است و هر روز آن به شعارهایی مزین شده است.

وی افزود: شوراها باید بیش از گذشته در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشند و بتوایم در قالب آن خدمات قابل توجه و مطلوبی به مردم و دانش‌آموزان ارائه بدهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن