مجلس و نمایندگان

باید برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی برنامه‌ریزی شود

آوای سنت : نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس تاکید کرد: برای ماندگاری پزشکان باید برنامه‌ریزی شود.

محمد پاکمهر در نشست خبری که (۳۰ دی ماه) برگزار شد با اشاره به افتتاح مرکز غربالگری سرطان سینه در بجنورد، گفت: این مرکز سومین مرکز استانی است که در کشور راه‌اندازی شده است. برای راه‌اندازی این پروژه باید ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود. راه‌اندازی این مرکز اقدام بسیار خوبی برای حوزه ارتقای سلامت است.

وی به راه‌اندازی دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت و ایجاد عدالت پزشکی و کمبود پزشک‌ها، نیاز است دانشجوی رشته پزشکی در استان تربیت شود.

پاکمهر ادامه داد: بیش از ۵۵ درصد پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند و باید برای خدمات‌دهی پزشکان در مناطق محروم‌ پزشک تربیت شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابتدا حدود ۲۵ نفر دانشجوی رشته پزشکی جذب می‌کرد، اما اکنون این تعداد به ۱۴۵ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: اورژانس هوایی در چهار سال گذشته در استان راه‌اندازی شد و خراسان شمالی صد و سومین استانی است که بالگرد دارد. همچنین در دو سه سال اخیر، چند دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی به استان افزوده شده است.

پاکمهر با اشاره به ساخت سد گلمندره، گفت: قبل از دولت سیزدهم‌ ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شد و در این دولت ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه شد و اکنون این پروژه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه اد: پروژه ایجاد راه دسترسی شوقان – بجنورد – سنخواست که در گذشته از اولویت خارج شده بود، در دو سه سال گذشته جزو پروژه‌های اولویت‌دار و ساخت آن آغاز شد.

وی درباره راه‌اندازی راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد، بیان کرد: آغاز این پروژه راهی به‌جز فاینانس ندارد و تاکنون بسیاری از راه‌ها رفته شده، اما به جایی نرسیده است.

نماینده مجلس به بازگشایی معدن تاش در شاهرود برای استفاده از ماده معدنی بوکسیت برای کارخانه آلومینای جاجرم اشاره و تاکید کرد: مسیر بازگشایی این معدن مشخص است و در بستر تعاملی، همراهی و تفاهمی انجام می‌شود. بازگشایی این معدن فقط از مسیر شورای تامین انجام می‌شود و در مسیر وزارت صمت و وزیر این وزارتخانه و استیضاح آن نیست.

وی با اشاره به طرح بیمارستان مادر و کودک در استان نیز گفت: این پروژه سال ۱۴۰۰ پنج میلیارد تومان اعتبار داشت، اما آن زمان‌ به علت اینکه گفته شد اعتبار کم است یا جانمایی انجام نشده است، پروژه انجام نشد. سال ۱۴۰۱ برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد؛ اما کلنگ‌زنی نشد. اکنون این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در منطقه تخته ارکان بجنورد مشاور در حال مطالعه مکان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن