اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

آتش زدن کتاب آسمانی قرآن عملی ضد انسانی و جنایت محسوب می‌شود

آوای سنت : ماموستا رشیدی گفت: کاری که دولت سوئد مجوز آن را داد، کاری ضد بشری و مغایر با آزادی‌های دینی و انسانی بود، این عمل دولت سوئد در آتش زدن کتاب آسمانی قرآن عملی ضد انسانی و جنایت محسوب می‌شود و بی‌شک بدون پاسخ نخواهد ماند.

ماموستا ملارشید ثنایی در گفت و گویی با محکوم کردم اقدام شنیع قرآن ستیزی در سوئد،گفت: اجازه دادن به این اعمال ضد اسلامی به بهانه آزادی بیان غیرقابل قبول است و چشم پوشی از این گونه اعمال زشت به معنای همدستی با آنهاست.حادثه سوزاندن قرآن به دست یک سوئدی با اصالت عراقی (۳۷ ساله) محکومیت گسترده‌ای را در جهان عرب و اسلام برانگیخته است.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب افزود: هتک حرمت به قرآن یک جنایت کاملا غیرقابل قبول و تحریک آمیز نژادی است و دولت سوئد مسئول این جنایت است که به هیچ وجه به آزادی عقیده و بیان که کشورهای غربی آن را تکرار می‌کنند، ارتباطی ندارد.بنابراین برخورد قرآن با دشمنان و کسانی که به او تهمت می زنند نیز برخوردی منطقی بوده و هیچگاه به آنها توهین نکرده است  و این گونه رفتار سیره معصومین نیز بود که در تاریخ به روشنی مشهود است .

وی خاطر نشان کرد: پس قرآن هم دعوت به منطق می کند و هم خود عملکردی منطقی از خود نشان می دهد .دشمنان اسلام باید بدانند که این اقدام غیر عاقلانه آنها ، چهره واقعی پنهان در نقابهای تزویرشان را بر ملا کرده و سرآغازی برای موج جدید گرایش به اسلام و قرآن در سراسر دنیا خواهد بود .

ماموستا ثنایی تصریج کرد:چنین اقداماتی ریشه در اندیشه‌های غیر توحیدی و دین گریزانه دارد و پس از رشد چشمگیر اسلام در جوامع غربی و با هدف تخریب اسلام صورت گرفته و هرگز با تعالیم ادیان الهی قابل جمع نبوده و قابل تحمل نیست.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب اظهار کرد: اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی است. مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند، باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان جهان، درصدد جبران آن برآیند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن