اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت روستای زمانی محله بخش اسالم: جنایات اخیر در غزه در سکوت جامعه بشری و قوانین بین الملل انجام شد

آوای سنت :  افندی عبدالقادر رادناوی در خطبه های نماز جمعه سکوت جامعه بشری و قوانین بین الملل را در جنایات اخیر محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گیلان، افندی عبدالقادر رادناوی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع روستای زمانی محله بخش اسالم با اشاره به آیات قرآن کریم و بیان اینکه باید قدر آیات الهی را بدانیم، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم مومنین را به انفاق دعوت و آنان را از اسراف در هر امری نهی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روز های اخیر شاهد جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فسطین بوده ایم، گفت: این روز ها این جنایات در سکوت جامعه جهانی و قوانین بین الملل انجام می گیرد و در آن زنان و کودکان بی گناه کشته شده و مظلومان عالم نادیده گرفته می شوند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع روستای زمانی محله با اشاره به اینکه امروز ما در خانه های خود با آرامش کامل زندگی می کنیم و از نعمت های الهی بهره مند می شویم، خاطر نشان کرد: مردم مظلوم و مسلمان غزه از ابتدایی ترین امکانات محروم هستند و نیاز های اولیه آن ها برطرف نمی شود.

وی افزود: اولا باید از خداوند متعال شاکر باشیم که این آرامش و نعمت ها را به ما ارزانی داشته است و دوم اینکه باید برای مردم مسلمان غزه دعا کنیم تا خداوند متعال مردم غزه را از شر یهودیان و صهیونیسم نجات دهد.

افندی عبدالقادر راد ناوی با اشاره به آیات الهی در خصوص دشمنی یهودیان با مسلمین، بیان داشت: خداوند در قرآن مجید خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ هرگز یهیودیان از تو راضی نمی شوند تا اینکه از آیین آن ها اطاعت کنی، بنابراین این آیه از کینه و کدورت یهودیان نسبت مسلمین خبر داد، لیکن رسول خدا(ص) پس از هجرت به مدینه در ابتدا یه یاران خود دستور دادند که به یهودیان کاری نداشته باشند اما در ادامه با فرمان الهی دستور جهاد با یهودیان را دادند که مسلمانان بر آنان پیروز شدند و امروز ما مسلمانان باید هوشیار باشیم و ان شاءالله هر چه زودتر ملت مظلوم فلسطین از اشغال گران صهیونیستی نجات دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن