اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

انتقاد عضو مجلس خبرگان از بی‌توجهی مسئولان استان کردستان به مساجد

آوای سنت : عضو مجلس خبرگان رهبری از بی‌توجهی مسئولان استان کردستان نسبت به مساجد و ترویج فرهنگ نماز انتقاد کرد و گفت: وضعیت نظافت مساجد بین‌راهی نیز مناسب نیست.

ماموستا فایق رستمی  در جلسه شورای اقامه نماز استان کردستان که در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و اظهار داشت: نماز همانند حج نیست که تنها بر عده‌ای الزام شده، بلکه باید تا لحظه مرگ خوانده شود.

وی از مساجد به عنوان مرکز اخوت، الفت، وحدت، برادری، بیان درد و رنج محرومان و راز و نیاز با حق‌تعالی نام برد و گفت: باید مسئولان اهمیت ویژه‌ای برای مسئله نماز قائل شوند، اما متاسفانه این‌ گونه نیست، چرا که بودجه‌های کلانی به پروژه‌های مختلف اختصاص داده می‌شود، اما مساجد و ترویج نماز جایگاهی ندارد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز گله‌مندی از اینکه آن گونه که باید و شاید به مساجد و نماز توجه نمی‌شود، تصریح کرد: مساجد و مراکز بین‌راهی از لحاظ نظافتی مشکل زیاد دارند و توجهی به آن نمی‌شود.

وی بر اهمیت اقامه نماز در مدارس و ادارات تاکید کرد و افزود: باید مسئولان و معلمان ابتدا خودشان در صف اول حضور داشته تا برای دیگران نیز الگو شوند.

ماموستا رستمی برپایی مستمر میزخدمت در مساجد به ویژه نماز جمعه را ضروری دانست و بیان کرد: متاسفانه حق‌الزحمه‌ای که برای امامان جمعه در نظر گرفته شده، بسیار کم است که باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در روزهای جمعه به‌جای حضور در نماز جماعت، تفریح و بیرون رفتن به خارج از شهرها را بر این مهم ارجحیت داده در حالی‌ که می‌توانند با اولویت و توجه به نماز، به کارهای دیگر نیز برسند.

امام جمعه سنندج با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای حضور در نماز جمعه و مساجد ابراز داشت: خوشبختانه در استان کردستان به‌ واسطه روشنگری علما و بصیرت مردم، نمازهای جمعه برپا و توطئه‌های دشمنان همواره محکوم به شکست شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن