اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

امام جمعه سنندج: وظیفه معلم دینی اخلاق مداری است

آوای سنت : امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه معلمان چراغ سرزمین هستند، گفت: معلم می‌تواند سطح معلومات کشور را به قله رفیع برساند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاء است، همانطور که انبیاء انسان را از جهل و نادانی رهانیده و به سوی نور و به راه درست هدایت کرده، معلمان نیز راه را به دانش آموزان نشان می‌دهند تا بتوانند افراد موثری برای جامعه خود باشند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین رسالت خطیر بر عهده معلمان است، افزود: معلمان نهاد مقدس در جامعه هستند که پیامبر اکرم(ص) مقام عالم و معلم را والا دانسته و به حفظ احترام آنها تاکید کرده‌اند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: زیر بنای هر کشوری زیر سلطه علم و دانش است، به راستی که علم می‌تواند در ترقی، توسعه و آبادانی کشور نقش بسیار پر رنگی را ایفا کند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه معلمان چراغ سرزمین هستند، تصریح کرد: معلم می‌تواند سطح معلومات کشور را به قله رفیع برساند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان معلم برای هدایت بشر فرستاده شده است، تصریح کرد: طبق آیات و روایات متعدد جایگاه بسیار رفیعی برای معلم و مربی ذکر شده و هم مسئولیتی خطیر برای او در نظر گرفته شده، تا بتواند همانند انبیا به تربیت صحیح اسلامی بپردازد.

امام جمعه سنندج، وظیفه معلم دینی را اخلاق مداری، متانت، صداقت، استقامت، صبوریت، راهنمایی، دعوت مردم به سوی اتحاد، وحدت و اخوت و برداری عنوان کرد و یادآور شد: معلم و مربی چنین وظایف سنگینی بر عهده دارند لازم است مسئولان امور تربیتی اصول تربیت معلم را رعایت کرده تا بتوانند معلمانی کارآمد را به جامعه تحویل دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن