اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

درخواست فعالان جوانرود برای رفع محدودیتها

شرایط نامناسب بازاریان در مناطق مرزی غرب کشور

آوای سنت : امروز  یادداشت آقای یحیی سهرابی از فعالان دلسوز کورد را درباره یک نشست در سایت آوای سنت منتشر کردیم.

یادداشت این فعال رسانه ای اهل سنت درباره دیداری بود که جمعی از فرهیختگان و فعالان منطقه جوانرود با استاندار و فرماندهان نظامی کرمانشاه برگزار کردند.

براساس مطلب منتشر شده، بازاریان جوانرود در این دیدار با اشاره به آسیب هایی که حوادث اخیر بر معیشت آنها وارد کرده است، خواهان رفع محدودیت‌های اعمال شده بر مناطق خود شدند.

حوادث اخیر و برخی از درگیری‌های ناشی از ناآرامی‌های رخ داده در مناطق کورد نشین کشور علاوه بر اینکه برخی از خانواده های عزیز ما در این بخش از سرزمین ایران داغدار کرد، آسیب‌های بزرگی بر معیشت نیم بند مردم این دیار وارد کرد.

در چند دهه گذشته ،بیکاری و فقدان فرصت های شغلی مناسب برای جوانان در مناطق مرزی غربی کشور، پدیده هایی مثل کولبری را با حواشی زیاد آن در این مناطق رواج داده است.

حوادث اخیر و فضای امنیتی پس از آن نیز عرصه معیشت را بر زندگی مردمان این سرزمین تنگ تر کرده است.

حال در این مرحله انتظار به حق مردم استان‌های کردستان و کرمانشاه این است که مسوولان استانی و کشوری در جهت بازگشت زندگی بر روی ریل عادی آن به مردم کمک نمایند.

ادامه فرایند کنونی قطعا نه در مسیر منافع نظام است و نه منطبق با منافع مردم.

بر این اساس انتظار این است که حال که شرایط امنیتی منطقه به وضع قابل قبولی رسیده است با درس گرفتن از ریشه های اقتصادی و اجتماعی برخی از حوادث اخیر، به معیشت مردم یاری رسانیم.

امید است در این مرحله، شهروندان منطقه نیز مراقبِ فتنه هایِ آتش افروزانی که از خارج از کشور برای جوانان ما مشق جنگ می نویسند باشند و به جوانان خود آگاهی های لازم زا در این زمینه ارائه نمایند.

سرویس سیاسی آوای سنت

در این زمینه بیشتر بخوانید:

معیشت نیم بند مردم کردستان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن