در وادی رمضان

آخوند کُر : روزه سپر آتش دوزخ است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن روزه ماه رمضان را سپری در برابر آنش جهنم خواند.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمن آخوند کُر در سخنانی چند با اشاره به اهمیت خواندن و شرکت در نماز تراویح طی طول شب های ماه مبارک رمضان، آن را عمل به یک سنت موکد و حسنه و برای همه مردان و زنان دانست و گفت: خوشبختانه قاطبه اهل سنت خودشان را در این ماه به مساجد رسانده و به همراه جماعت نماز تراویح می خوانند. بدین ترتیب کسانی هم که شب کار هستند تلاش می کنند تا تراویح را در محل خود بخوانند.

در عین حال باید بدانیم که تراویح برای زنان و بانوان نیز جزو سنت های تاکید شده است و همانطور که مردان بر آن استقامت دارند، زنان نیز علی رغم داشتن مشغله آشپزی و تهیه تدارکات سفره سحر نباید از تراویح و فضائل آن غافل بمانند.

آخوند کر با تاکید بر قرائت شمرده نماز تراویح در مساجد مختلف اظهار داشت: متاسفانه مشاهده می شود که برخی امامان مساجد تراویح را با سرعت هر چه تمام تر می خوانند به نحوی که رکوع و سجود آن به درستی انجام نمی شود. پاداش اهمیت به تراویح به حدی است که اگر کسی تا هزار سال هم در غیر از ماه رمضان نماز نفلی بخواند اجر آن با پاداش تراویح ماه رمضان برابری نمی کند، پس شمرده خواندن تراویح را ارزشمند بدانیم.

مطلب دیگر که باید به آن توجه شود انتظار برای قیام در داخل مسجد است. صحبت از مسائل دنیوی در این فرصت از افعال حرام می باشد و نمازگزاران از لحظه ورود به مسجد باید از صحبت های شخصی خودداری ورزند.

امام جمعه اهل سنت افزود: برای بانوان مناسب تر این است که تراویح را به شکل انفرادی خوانده و در سحر نماز تهجد را فراموش نکنند. در رمضان مرد و زن و پیر و جوان باید به اذکار بیش بار توجه کرده و در هر فرصتی که می توانند زبان و دل را به تسبیحات مشغول دارند تا قلب از گناهان گذشته بزداید. روزه داری در رمضان از مهمترین ارکان دین به حساب می آید و رسول گرامی ما صلی الله علیه وآله وسلم روزه را از ستون های دین اسلام یاد کرده است.

متخصصین علم پزشکی به فواید امساک از سحر تا افطار به موارد زیادی اشاره کرده اند و ارزش جسمانی روزه حتی از سوی اطباء غیر مسلمان هم تایید شده است، لیکن اصلی ترین حسن روزه برای امت مسلمان تاثیرات معنوی آن می باشد.

آخوند کر شهوت را مبداء بسیاری از گناهان کبیره خواند و یادآور شد: مناسب ترین راهکار خصوصا برای جوانانی که هنوز ازدواج نکرده اند مشغول شدن به روزه داری است، زیرا روزه شهوت را کنترل می کند. حدیث قدسی بیان می دارد که همه اعمال فرزندان آدم علیه السلام برای خودشان است، اما روزه داری خاص جهت کسب رضایت باریتعالی می باشد و کسی که روزه می گیرد از هر نوع تزویر و ریا به دور بوده و به وسیله آن از آتش جهنم محفاظت می شود.

نبی اکرم در جایی فرمایش قسم یاد کرده و فرمایش می دارد، بوی دهان شخص روزه دار در نزد باریتعالی از بوی هر عطری خوش بو تر است و همچنین شخص روزه دار مزه دو دلخوشی را خواهد چشید. اولین دلخوشی به وقت افطار تجلی میابد و دیگری در زمان ملاقات با الله است و تنها خود از میزان پاداشی که به روزه داران می دهد، آگاه است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن