اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دلالان و خرده فروشان، برای منافع خود مردم را در تنگنا قرار ندهند

آوای سنت : امام جمعه اهلسنت سراوان ابراز داشت: از آنجا که بیشتر افراد قدرت خرید ندارند ، خرده فروشان نیز با رعایت انصاف و دریافت منافع کمتر مردم را در تنگنا و مشقت قرار ندهند بلکه ترحم پیشه سازند که الله متعال رحمت و برکت را برای آنان قرار می دهد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تعلق مع الله در هر حرکت و امور انسان می تواند صورت پذیرد که در تمام کارهای خود الله تعالی را یاد کند و غیر آن را از پروردگار بخواهد ، برای هر کاری که انجام گیرد از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم دعای بخوص وارد شده است و این بهترین تعلق به الله تعالی است.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد: تعلق مع الله را رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم تعلیم دادند ، هنگامیکه آنحضرت لباس جدید می پوشید با ذکر و یاد الله تعالی خیر آن لباس را می خواست و از شر و بدی آن به خدا پناه می برد ، وقت صبح دعا می کرد و با نام و یاد پروردگار صبح و شب را آغاز می کرد و نیز هنگام طهارت ، ورود به مسجد و خانه و رفتن به بازار و در همه مواقع رسول الله صلی الله علیه وسلم با خواندن دعای آن ، تعلق به الله متعال را مدنظر قرار داده و توصیه می نمودند.

مولوی ساداتی عنوان کرد : الله تعالی به مومنان می فرماید : ” یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا ” به کثرت الله تعالی را یاد کنید ، در همه حال و امور زندگی به یاد خدا باشید.

مدیر دارالعلوم سراوان خاطرنشان ساخت: تعلق و ارتباط را الله تعالی بسیار آسان کرده و نیاز به واسطه شخصی و زمان مشخصی نیست بلکه بدون واسطه و در هر زمان می توان با الله متعال ارتباط گرفت که سبب همه خوبیها و اساس سعادت است و الله تعالی بعثت انبیاء را برای تحقق تعلق به الله تعالی قرار داده است.

ایشان افزود : واسطه ها و دلالان و ضعف مدیریت و نظارت مسئولان موجب کمبود و گرانی مضاعف شده و این خیانت و کسب نامشروع است ، مسئولین ذیربط اجرایی به ویژه در ماه مبارک رمضان که متاسفانه گرانی ها بیشتر می شود به مسئولیت خود عمل کنند و با جدیت مدیریت و نظارت داشته باشند.

امام جمعه اهلسنت سراوان ابراز داشت: از آنجا که بیشتر افراد قدرت خرید ندارند ، خرده فروشان نیز با رعایت انصاف و دریافت منافع کمتر مردم را در تنگنا و مشقت قرار ندهند بلکه ترحم پیشه سازند که الله متعال رحمت و برکت را برای آنان قرار می دهد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی همچنین در اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان ” تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها”  اظهار داشت: رفع موانع تولید موجب اشتغال و توسعه است که دستگاه‌ها و ادرات مسئول نسبت به مشکلات و موانع اقدام نمایند ، بسیاری برای ایجاد کارگاه و واحدهای تولیدی و فراهم کردن زمینه لازم به مشکلات بر می خورند و منصرف می شوند.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد: رونق اشتغال و برداشتن موانع تولید در مناطق محروم از اهمیت دوچندان برخوردار است ، در شهرستان سراوان و استان سیستان و بلوچستان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در عمل به شعار سال برای سرمایه گذاری تسهیل و موانع برداشته شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن