اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

دهه اول ذی الحجه را غنیمت بشماریم

آوای سنت : شیخ حسن بازدار با اشاره به فضیلت ده روز اول ماه ذی الحجه، خواستار استفاده از این ایام برای تزکیه نفس شد.

شیخ حسن بازدار امام جمعه اهل سنت محله گوده شهر کنگان در طی گفت‌وگویی در بوشهر، ده روز اول ماه ذی الحجه را با برکت ترین اوقات دانست و اظهار داشت: این ایام فضیلت بزرگی نزد خداوند دارد و این نشان دهنده محبت پروردگار نسبت به این روزها و اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه این ده روز پربرکت هستند و ثواب آن زیاد است، افزود عبادت مختلفی در این روزها مشروع شده است که خداوند متعال به آن ها قسم یاد کرده است و الله متعال فقط به چیزهایی باعظمت قسم یاد می کند و این ایام را برترین ایام دنیا قرار داده است.

امام جمعه اهل سنت محله گوده شهر کنگان تصریح کرد: پیامبر(ص) برای استفاده و غنیمت شمردن این روزها مردم را تشویق نموده و فرموده اند: «روزهایی نیست که عبادت در آن ها نزد الله محبوب تر و پسندیده تر از این ایام (دهه اول ذی الحجه) باشد». گفتند: ای رسول الله! حتی جهاد در راه الله نیز از آن محبوب تر نیست؟ فرمودند: «جهاد در راه الله نیز از آن محبوب تر نیست. مگر مردی که با جان و مال خود و برای جهاد خارج شده و شهید شده است».

وی عنوان کرد: شایسته است که انسان مسلمان با توبه نصوح و صادقانه و برگشتن از گناهان به استقبال این مراسم خیر برود و با نماز، روزه، صدقه و اعمال خیر از فضیلت این ایام خود را تزکیه کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن