اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

رجوع به کلام الهی راهکار مقابله با فتنه های زمان

آوای سنت: امام جمعه موقت سیمین شهر تنها راه نجات از فتنه های آخر الزمان را رجوع به کلام الله دانست.

به گزارش آوای سنت، نیاز قلیچ آخوند حنفی در باب اهمیت حفظ قرآن کریم، والدین حافظان کلام الهی را مفتخر به حضور در مراسم تاج گذاری روز قیامت خواند و گفت: فرمایش رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم است که هر شخصی صفحات و آیاتی از کلام الله را بیاموزد بر مقام پدر و مادرش افزوده خواهد شد.

بر اساس این قول امروز می بینیم که پدران و مادران مسلمان به شوق در آمده و فرزندان شان را دارالحفظ ها مکاتب تابستانی گسیل می دارند. یاد گیری و حفظ قرآن برای فرد مومن و پرهیزکار سن و سال نمی شناسد. بستگی به اراده شخص دارد که چه هنگام در مسیر واقعی به حرکت در آمده و از مواهب بیشمار چنین گنجینه ارزشمند در زمان حیات و موت بهره مند شود.

این کتاب برای هدایت متقین از جمله مومنین و مسلمین است. بدین معنا که انسان به منظور هدایت یافتن علاوه بر اینکه باید مومن و مسلم باشد، می بایست از مسیر تقوا نیز خارج نشود.

آخوند حنفی، درد اصلی برخی جوامع مسلمان را همراه نشدن با کلام کتاب آسمانی دانست و اظهار داشت: داستان های قرآن کریم روایت پندها و عبرت های گذشتگان هستند. کسانی که اکنون در قید حیات نبوده، اما فضل ایمان باعث شد تا به زندگی در سرای بسیار بهتری مفتخر شوند و بلعکس خطاکاران جز سرای عذاب نصیبی نخواهد بود.

بدانیم تا روزی که فرزندان مسلمان با کلام الهی و سنت نبوی همراه و همگام باشند، امکان گمراه کردن ایشان وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت سیمین شهر یکی از صفات اصحاب رضی الله عنهم را اطاعت از احکام قرآن کریم برشمرد و تاکید کرد: آن بزرگواران دستورات الله متعال الله و نبی گرانقدر بی چون و چرا اجرا کرده و مانند برخی بنی آدم نگاه نمی کردند تا ببینند یک حکم چه نفع و ضرری برایشان دارد! امروز خوشبختانه پله های پیشرفت در زمینه علوم دنیوی مهیا شده و فرزندان برومند ما بالاترین درجات را فتح می کنند، لیکن در پرورش اولاد ایمانی ضعف های فراوانی داریم.

آخوند حنفی ترویج آموزه های دینی را وظیفه همگان توصیف کرد و یادآور شد: مسلمانی به اسم نیست که بخواهیم آن را با خود یدک بکشیم. کسی که ادعای مسلمان بودن دارد باید درباره هویت اسلام و فلسفه وجودی قرآن کریم حرف برای گفتن داشته باشد. اکثرا در مناظرات علمی پیشگام شده و براحتی فضای یک مبحث را ترک نمی کنیم، اما وقتی یک غیر مسلمان از ما درباره قرآن، شخصیت حضرت پیامبر و وقایع تاریخ اسلام سوال می کند به دلیل نداشتن مطالعه حرفی برای گفتن پیدا نمی کنیم و در عین حال سوار بر اسب غرور می تازیم تا از جلال و شکوه دنیا عقب نمانیم!

این عالم اهل سنت ترکمن متذکر شد: تنها راه نجات از فتنه های آخر زمان رجوع به کلام الله است. شناخت مصادیق فتنه و هوای نفس یک گام رو به جلو می باشد و هر وسیله ای که ما را در وقت مقرر از عبادت اول وقت باز بدارد یک وسیله فتنه به حساب می آید. اینکه احساس می کنیم روزها به سرعت سپری می شوند به دلیل زیاده مشغول شدن به امور دنیا است و لذا یک ماه را بسان یک هفته و اتفاقات یک هفته گذشته مانند دیروز در نظر جلوه می کنند. پس شیفتگان دنیا، نه از این وادی سود ابدی خواهند برد و نه برای آخرت توشه ای خواهند داشت.

در عین اینکه تلاش می کنیم در زندگی فردی، تابع به فرامین باشیم، فرزندان را نیز به حجاب اسلامی عادت دهیم. عمر مختار(ره) زمانی که ایتالیایی ها سرزمین لیبی را اشغال کرده بودند درباره آموزش کودکان در مکاتب قرآنی چنین فرمایش کرد، اگر آموزش فرزندان در مکاتب ترک نمی شد کفار هرگز نمی توانستند بر بلاد مسلمان تسلط پیدا کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن