مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

بلای خانمانسوز اعتیاد و گرفتاری خانواده ها

احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت: امروز بعد از چند هفته که حال و رمقی برای نوشتن نداشتم ،دیدن یک معتاد کارتن خواب در کنار یکی از خیابانهای سنندج، من را بر آن داشت که در مورد نتایج این بلای خانمانسوز بر خانواده های ما چند جمله ای را به نگارش در بیاورم.

بنظر من،مقوله اعتیاد با توجه به تاثیرات بسیار مخرب آن بر خانواده، اّم المفاسد اجتماعی است.این معضل اجتماعی، نه تنها باعث از هم پاشیدن بسیاری از خانواده ها شده ، بلکه رشد برخی از نابهنجاریهای اجتماعی دیگر مانند سرقت و بزهکاریهای اخلاقی را نیز افزایش داده است.

چه بسیار جوانان ما که به علت معاشرت با دوستان ناباب، آلوده مواد افیونی شده و آینده خود را به تباهی کشانده اند.این جوانان به جای اینکه در مسیر ساختن آینده و زندگی خود حرکت نمایند در مسیر استعمال موارد مخدر سوق پیدا کرده و تنها دلخوشی آنها از زندگی دقایق محدود استعمال این مواد است.

بنظر من تبهکارترین گروه در جامعه ما افرادی هستند که برای امیال و اهدافِ کثیفِ مالیِ خود، اقدام به فروش موارد مخدر به جوانان ما می کنند.

این افراد سلامت یک نسل را به باد می دهند .تنها چیزی کا برای این تبهکاران اهمیت دارد، انباشته شدن ثروت های نامشروع ناشی از فروش مواد افیونی است .

در قوانین غالب کشورها برای این طیف از افراد قوانین سختگیرانه ای وضع شده است.در کشور ما در برخی از موارد مشاهده می شود یک قاچاقچی مواد مخدر، بعد از مدت محدودی زندانی شدن، با دادن جریمه های مالی یا سپردن وثیقه  از زندان آزاد شده و دوباره در خیابانهای این کشور ،جوانان را هدف امیال و اهداف کثیف خود قرار می دهد.

باید برای این بخش از بزهکاران مجازتهایی سنگین تعیین گردد تا جراتِ دادنِ مواد به دست جوانان ما را نداشته باشند.

البته یکی از ابعاد مهم مساله اعتیاد نیز به عملکرد مسئولان بر می گردد.

بدون شک یکی از دیلایل تمایل جوانان به سمت مواد افیونی معضل بیکاری است.در این زمینه مسئولان باید برای کاهش این مشکل تدبیری عاجل بیاندیشند.

ایجاد فرصت های مناسب شغلی، قطعا گرایش جوانان را به این پدیده کم کرده و آن را به اموری مثل تولید سوق خواهد داد.

به امید تدبیر مسئولان …

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن