شخصیت ها و گروه ها

عمل به دستورات دینی کلید سعادت و خوشبختی

آوای سنت: خطیب مسجد جامع بیت المعمور ولایت نیمروز افغانستان رسیدن به خوشبختی و سعادت اخروی را در عمل به دین و سنت نبوی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، حافظ سلیم الله خان بلوچ در تشریح احوالات روز قیامت، وقایع صحرای محشر را بسیار بزرگ تر از آنچه که در تصورات می گنجد، خواند و گفت: پیش از عظمیت به آخرت باید سکرات موت و خوابیدن در تنگنای تاریک را تجربه کنیم و برای گذر از این دو مرحله ایمان قوی لازم است. در روابط های دنیوی از بسیاری خطاها چشم پوشی می شود، اما در مرحله حسابرسی قیامت، اعمال توسط فرشتگان میزان شده و از خطای اشخاص گذشت صورت نمی گیرد. روزانه مردمی را می بینیم که بستگان شان را روی شانه ها به محل دفن می برند و روزی نوبت به ما نیز خواهد رسید.

حافظ بلوچ از هوشیاری انسان در پس از مرگ یاد کرد و افزود: شخصی که می میرد پس از دفن شدن می داند که انسان ها او را و ترک می کنند. در آن هنگام دو مامور الهی به سراغش آمده و شخص پی می برد که جدایی از دنیا، خانه و کاشانه، ملک و املاک به راستی اتفاق افتاده است. پاسخ دادن به سوالات داخل قبر در ظاهر خیلی آسان است، اما در آن مکان تنگ تنها کسانی می توانند نام خدا را بر زبان آورند که در دنیا بندگی او را کرده باشند. تنها اشخاصی می توانند ادعای ایمان کنند که به دین لبخند بزنند، پس عاملان به سنت و شیوه آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم عمل در نهایت خوشبخت خواهند شد.

خطیب مسجد جامع بیت المعمور ولایت نیمروز افغانستان با بیان پریشان حالی انسان در صحرای محشر عنوان نمود: والدین از فرزندان و اولاد از پدر و مادر خود خواهند گریخت. شوهر از همسرش فرار می کند و بیاد نمی آورد که روزی با او زیر یک سقف زندگی کرده است. همان شوهری که در دنیا از امکانات بهترین ها را برایش می خرید تا محبتش را به او ثابت کند. ثروتی را که بابت جمع کردن آن یک عمر زحمت کشیده و از چشم همسایه ای که قوتی در بساط ندارد پنهان نگه می داریم، درد ما را دوا نخواهد کرد.

حافظ بلوچ تاکید نمود: یکی از معجزات و کرامات بزرگ اسلام این است که کفار با تمام قدرت، شوکت، کبر و عظمت در مقابل انسان های ضعیف سر تعظیم فرود می آورند. محبت دین و نماز تنها سرمایه ای است که برای ما باقی می ماند. جوانانی که به صف جماعت پیوند می خورند باید به این مسئله افتخار کنند.

بیشمار افراد وقت نماز را در کوچه و خیابان به بطالت می گذرد، پس سعادت طاعت برای همه دست نمی دهد. صداقت، راستگویی، وفای به عهد، ایثار و خیرخواهی و سایر صفات نیک دیگر در صحابه رضی الله عنهم وجود داشت و بدین سبب منزلت و جایگاه‌ شان از بقیه امت در بالاتر قرار دارد. فرمانبرداری از سنت ‌های رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم از ویژگی‌ های مهم آن صحابه بود. آنها در راه اتباع از دستورات الله متعال و سنت ‌ها از خود گذشته و در این راه از چیزی دریغ نکردند. سرزمینی که در آن حدود الهی و قانون اسلام نافذ نباشد به هرج و مرج مبتلا گشته و از آرامش و آسایش دور خواهد ماند.

فرزندان خود را چنان تربیت نمایید تا الگوی دیگران باشند. علم بسیار مهم است و اسلام برای کسب علوم در تمامی رشته ها مخالفتی ندارد. جوانان در رشته هایی که دوست دارند ادامه تحصیل دهند تا روزی برای اعتلای دین بکار گرفته شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن