شخصیت ها و گروه ها

گستردگی و پیچیدگی های فتنه های آخر الزمان

آوای سنت: استاد حدیث جامعه الحرمین شریفین چابهار فتنه های آخر الزمان را گسترده و همچون شب های خوفناک و تاریک توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا یار محمد پناد در سخنانی هر فصل از حیات بشر را مملو از فتنه های بسیار و با ساز و کارهای مربوطه خواند و گفت: بنا به فرمایش قرآن کریم همه حالات این دنیا از قبیل امور بد و شر شامل پریشانی، پیدایش اختلاف و چند دستگی و شرایط نامناسب اجتماعی برای امتحان و آزمایش انسان ها به تقدیر در می آیند.

همچنین گروهی نیز با مال و توسعه اقتصادی، انواع امکانات پیشرفته در کنار فرزندان برومندی که به ایشان عطا می گردد مورد امتحان قرار می گیرند. هدف از امتحان اطلاع از میزان توانایی اشخاص است. در امور دنیوی نیز امتحان و مصاحبه برای ارزیابی توانمندی افراد صورت می گیرد و مشخص می کند که یک فرد تا چه اندازه به هدفش ارزش و اهمیت قائل می باشد.

مولانا پناد، مدد خواهی از الله و بردباری در برابر مشکلات را از نشانه های بارز ایمان دانست و افزود: متوصل شدن به الله در شرایطی که سختی ها انسان را از هر سو تهدید می کنند در کلام علما بیان شده است. متاسفانه برخی از مردم مشکلات را به نحو دیگری تعبیر کرده و گمان می کنند که باریتعالی ایشان را فراموش کرده است. حادث شدن فتنه در زمانی که دلیلی برای بودن آن وجود ندارد جهت سنجش و میزان تحمل در ضمن مطالبه گشایش از ذات باریتعالی می باشد.

استاد حدیث جامعه الحرمین شریفین چابهار فتنه های آخر الزمان را گسترده و همچون شب های خوفناک و تاریک توصیف کرد و اظهار داشت: مردمانی روزها از دسته ایمان دارن هستند، اما شب ها کافر می شوند. بزرگان دین فتنه را به امواج خروشان دریا تشبیه می کنند. حتی به فرمایش الهی، خانه، کاشانه و فرزندان هم می توانند به اسباب فتنه تبدیل شوند.

ویروس کرونا هم از مشتقات فتنه بود که بشر را درگیر خودش کرد و تعدادی بیشماری را از میان برد. ویروسی که همه مسائل حیات بشری را تحت شعاع خود قرار داد. مناسک حج را محدود کرد. مدارس را بست و میان صف های نمازهای جماعت فاصله انداخت. نافرمانی فرزند و اولا هم از دلایل وجود فتنه است. برخی امکانات دارند، ولی آرامش نداشته و به هر دری می زنند نمی توانند دمی آسوده بیاسایند.

مولانا پناد خروج از دست اندازهای زندگی را در پیش گرفتن راهکارهای قرآن کریم و شیوه زندگی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم یاد کرد و عنوان نمود: بندگان مومن و خدا شناس لحظه ای از خدا غافل نمی شدند. رجوع صادقانه و از صمیم قلب و با اخلاص بسوی خالق و صاحب اصلی این جهان مسیر خوشبختی را میسر می سازد. تجدید نظر در اعمال، بازبینی در افکار و اندیشه، احیای کمبودهای اعمال و وضعیت ایمان و یقین را در دستور کار خود قرار دهیم. هر گناهی که از ما سر بزند لکه سیاهی بر قلب می افزاید. از خطای مجدد برحذر باشیم و با یاد موت کثیفی های گذشته را از بین ببریم.

این عالم اهل سنت بلوچ در توصیه ای تاکید ورزید: جوانان در بازار گرم فضای مجازی از تاثیر شبهات به دور باشند. امام فخر رازی از فیلسوفان برجسته دین و دانشمند مسلمان اهل کشف در آخرین لحظات زندگی دلیل ایمانش را با قرائت سوره توحید و به زیبایی وصف می کند، پس مکر و حلیه شیطان را جدی بگیریم، چرا که او به همه علوم آگاه است و تلاش می کند تا بهترین و عابد ترین بندگان مخلص و شایسته را به انحراف بکشاند. انفاق کردن و صدقه دادن بیمه کارنامه اعمال است و در این صورت از آسیب ها در امان خواهیم ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن