اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

عزم دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

آوای سنت: نظریه پرداز اهل سنت کورد، عزم دولت برای به کاهش رساندن مشکلات معیشتی را ملموس خواند.

به گزارش آوای سنت، میکائیل صادقی در گفتگو با خبرنگار ما، تصمیم دولت برای دیدار با نخبگان و علمای اهل سنت در چند روز اخیر را نشان از نگاه ویژه رئیس جمهور به اقوام مختلف دانست و گفت: پیش از این در ایام میلاد گهربار نبی مکرم اسلام(ص) نشست هایی در حاشیه برگزاری کنفرانس وحدت میان مسئولین دولت و یا مجلس با علمای اهل سنت ایران و چند کشور خارجی صورت می گرفت، اما رویکرد دیدار با نخبگان و علما نیز اقدام پسندیده ای به حساب می آید که امید می رود شعارها با عملکرد مناسب و رو به پیشرفت از سوی مدیران رده بالای مملکتی از حرف به مرحله عمل درآیند.

صادقی در این باره افزود: واقعیت ماجرا این است که با وجود استفاده از توان مسئولین محلی در راس فرمانداری ها و ادارات، جهش قابل ملاحظه ای در پیشرفت دیده نمی شود. در هفته دولت لیست بلند بالایی از خدمات صورت گرفته توسط متولیان از مراکز مربوطه به انتشار می رسند، لیکن آنچه که بیش از سایر موارد به چشم می آید، عمدتا آسفالت معابر و برخی کوچه با استفاده از قیر رایگان دولتی بوده است!

این نظریه پرداز اهل سنت ساکن شهرستان دهگلان با اشاره به این نکته که مردم قرن هزار و چهارصد را نمی توان با چند دهه گذشته مقایسه کرد، افزود: اگر یک مسئول با مردم رو راست نباشد، نبودنش در راس قدرت باعث رضایتمندی عمومی شده و دیگر آن جایگاه اجتماعی سابق را پیدا نخواهد کرد. در یک دهه اخیر بسیاری از توجیهات مسئولین در نشست های شان توجیه مشکلات به بهانه تحریم های اقتصادی بوده است و بر این اساس تلاش چندانی در راستای ایجاد بسترهای جذب گردشگر با استفاده از ظرفیت های منطقه بعمل نیاورده اند.

کشورهای از جمله ژاپن و آلمان هم زمانی درگیر جنگ، تحریم، قحطی و گرسنگی بودند، ولی با اراده قوی و ظرف مدت یک دهه اوضاع را به شرایطی بسیار بهتر از قبل برگرداندند. لذا اگر یک مدیر روزمرگی را بپذیرد، دیگر نمی تواند امید گرفتن نمره قبولی از مردم را داشته باشد.

صادقی، عزم دولت برای برطرف کردن مشکلات معیشتی را ملموس خواند و اظهار داشت: با احیاء شدن دروازه تجاری در گذرگاه های مرزی، می توان دکانچه های زیادی از اقلام مختلف و ضروری را در غالب احداث بازارچه های محلی تشکیل داد و این یک منبع درآمد مطمئن برای فعالان اقتصادی است. ضمن اینکه این گونه امتیازات صرفا باید برای متقاضیان فاقد کار و درآمد تعلق بگیرد. به نظر بنده رونق مناطق آزاد یکی از گزینه ها برای خروج از مشکلات بیکاری و معیشتی است. دولت می بایست جلوی رشد قیمت اقلام ضروری را با راه کارهای مرسوم گرفته و تجارت کالا به کالا با کشورهای همسایه به حد نرمال برساند.

میکائیل صادقی همچنین تسریح کرد: حق مرزنشین ها این نیست که همه روز شاهد تردد تعداد زیادی کامیون تجاری به دو سمت باشند. به مرزنشینان به دلیل سکونت و حراست از نقاط مرزی می بایست امتیازات ویژه ای تعلق بگیرد.

در صورت ادامه روند فعلی دیر یا زود روزهایی را شاهد خواهیم بود که مرزها خالی از سکنه شده و جوانان سکونت در شهرهای بزرگ را ارجع بدانند. بنابراین امید آفرینی مورد نظر رئیس جمهور را می توان با ایجاد کار و درآمد در جامعه احیاء کرد. داشتن درآمد پایدار از بنیان های اساسی تشکیل زندگی های جدید می باشد. دولتمردان دغدغه های مردم را کاهش بخشند و آن چه که باعث رشد تورم در کشور می شود را از سر راه بردارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن