اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

لزوم اهتمام منتخبان مردم به اتحاد، آبادانی و رفع محرومیت‌ها

آوای سنت : امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: نمایندگان منتخب مردم نباید تحت‌تاثیر شعارهای قومی و مذهبی قرار گیرند بلکه باید به فکر تقریب، اتحاد، آبادانی و سرمایه‌گذاری برای رفع محرومیت‌ها باشند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر اظهار داشت: ۱۱ اسفند روز سرنوشت‌سازی برای کشور و ماراتنی بین دشمن و مردم بود چون دشمن با تمامی قوا سعی می‌کرد تا مردم را از پای صندوق‌های رای دور کند اما ملت ایران سربلند از این امتحان بزرگ بیرون آمد و مشت محکمی بر دهان ایادی استکبار زد و نمایندگانی از متن و بطن مردم برای تشکیل مجلس قوی با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌غربی نیز شاهد یک حضور پرشوری در انتخابات بوده و خوشبختانه درصد بالایی از واجدین‌ شرایط، حضور خود را ثبت کردند که معنای بسیاری در داخل و خارج از کشور داشت.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: از سوی دیگر با وجود اینکه ضدانقلاب در این انتخابات سعی می‌کرد که برای ایجاد اختلاف در شهرستان ارومیه موضوع پان‌ترکیسم و پان‌کردیسم را مطرح کند اما مردم بابصیرت که از تلاش برای تفرقه‌افکنی دشمن آگاه بودند، با بی‌توجهی به این مسائل پای صندوق حاضر شده و نمایندگان خود را انتخاب کردند و امید است تا سه نفر منتخب، نمایندگان شایسته‌ای برای تمام کشور باشند.

وی افزود: بی‌تردید درست است که این سه نماینده از شهر ارومیه انتخاب شده‌اند اما نباید طوری تلقی شود که آنها نماینده اکراد بوده و باید به مسائل اهل‌سنت رسیدگی کنند چون آنها در قبال همه مردم ایران باید احساس مسئولیت کنند و بنابراین منتخبان، همیشه باید در اختیار مردم باشند و طوری خدمت کنند که نماینده طیف خاصی از مردم تلقی نشوند.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: افتخار نمایندگان منتخب مردم باید خدمت به همه آحاد مردم باشد و از سوی دیگر نیز باید برای توسعه استان تلاش کنند و تحت‌تاثیر شعارهای قومی و مذهبی قرار نگیرند بلکه باید به فکر تقریب، اتحاد، آبادانی و سرمایه‌گذاری برای رفع محرومیت‌ها باشند و از مسائل حاشیه‌ای دوری و به مشکلات مردم توجه و آنها را پیگیری کرده و هر سه نماینده منتخب، باهمفکری و هم‌افزایی مسائل جامعه را رفع کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل کانون‌های مساجد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، دست قدرتمندی برای مساجد هستند و با تشکیل کلاس‌های مهارت‌آموزی، کارهای مطلوبی را برای نوجوانان و جوانان انجام می‌دهند و بنابراین کانون‌های مساجد می‌توانند فعالیت‌های بیشتری داشته و با توجه به اینکه جوانان امروزی در فضای مسموم فضای مجازی گرفتار شده و در خطر انحطاط هستند بنابراین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند آنها را دور هم جمع کرده و حتی آسیب‌شناسی فضای مجازی نیز می‌تواند در کانون‌های مساجد انجام شود تا فساد در مغز و وجود جوانان رخنه نکند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به روز درختکاری گفت: درختان سبب سرسبزی کشور شده و مردم را از هوای نامطلوب و کمبود هوا نجات می‌دهند و بنابراین همه باید در موضوع درخت و درختکاری احساس مسئولیت کرده و در حفظ و نگهداری آنها تلاش کنند چون اگر این درختان نباشد با کمبود اکسیژن مواجه می‌شویم و بی‌تردید برای استنشاق هوای مطلوب باید درخت کاشته شود و در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال و در روز درختکاری سه درخت زیتون کاشتند که پیامش این بود که ملت ایران همواره متحدانه و بابصیرت در کنار مردم مظلوم فلسطین است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن اظهار داشت: باید در این ماه در کمال عبودیت و سلامتی روح و روان حرکت کرده و اگر قلب و بدن با گناه آلوده شد، با خواندن قرآن و ذکر صلوات بر پیامبر اسلام(ص) قلوب خود تطهیر کنیم چون قلب با صلوات پاک می‌شود.

ماموستا کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) فرمود، ذکر صلوات دو جایزه دارد یکی اینکه غم و ناراحتی را برطرف کرده و هدیه دوم این است که خداوند متعال همه گناهان فرد را می‌بخشد، پس نباید از صلوات غافل شد چرا که ذکر صلوات به زندگی انسان برکت بخشیده و کفاره گناه می‌شود و انسان احساس ناراحتی نمی‌کند.

وی در ادامه خطبه‌های امروز نیز به جشن نیکوکاری اشاره کرد و بیان کرد: خوشبختانه جشن نیکوکاری همه‌ساله در کشورمان گرامی داشته می‌شود و باید از برگزارکنندگان آن تقدیر شود چون باید در ایام عید نوروز و در سایر روزها به مردم نیازمند و محتاج کمک کرد پس مردم و مسئولان باید به همنوعان خود کمک کرده و همانند اعضای یک خانواده، به مسائل و مشکلات یکدیگر توجه داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار داشت: بی‌تردید کمک به همنوعان یک وظیفه انسانی است و باید دیگران را نیز در شادی‌ها و خوشی‌های خود شریک کرد و در این راستا پیامبر اسلام(ص) فرمود هر کس شب با شکم سیر بخوابد اما همسایه او گرسنه باشد آن شخص مسلمان نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن