اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مجلس، محوری ترین رکن جمهوری اسلامی است

آوای سنت : به مناسبت قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوق تحسین برانگیز مردم استان آذربایجان غربی برای لبیک گفتن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، میزگردی با عنوان «ضرورت مشارکت در انتخابات و نقش اقوام و ادیان در آن» با حضور علما و نمایندگان اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در این دیار برگزار شد.

در این میزگرد، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اهل سنت، اقوام و ادیان، حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران و رییس اسبق شورای نظارت بر انتخابات استان، حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه های علمیه استان، استانلی سیمونز رییس انجمن آشوریان ارومیه و حجت الاسلام مهدی شاهی زاده از روحانیون جوان ارومیه ای حضور داشتند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اقلیت های مذهبی یکی از میهمانان این میزگرد بود؛ او اظهار کرد: مجلس محوری ترین ارکان جمهوری اسلامی است و حتی به دولت و قوه قضاییه خط می دهد.

ماموستا مامد کلشی نژاد ادامه داد: در انتخابات مختلف دشمن تلاش می کنند تا ناامیدی را درجامعه گسترش دهند و زمینه را برای انقلاب های مخملی فراهم کرده و افراد ضعیف النفس را به میدان بیاورند و با ایجاد نا امیدی بفهمانند که دین نمی تواند جوابگو باشد.

وی اضافه کرد: همه جنگ هایی که در دنیا اتفاق می افتد به این دلیل است که هیچ حاکمیت دینی به وجود نیاید و به همین دلیل است که می خواهند ادیان الهی را به انزوا بکشانند.

وی با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی به وجود آمد و همه معادلات دشمنان را برهم زد، افرود: به همین خاطر است که دشمنان تلاش می کنند مجلس را ضعیف نشان دهند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه به جایگاه اقوام و ادیان و نقش آنها در انتخابات اشاره کرد و گفت: وجود اقوام و ادیان مختلف بزرگترین ظرفیت است و بودن آنها کنار هم موجب شناخت ظرفیت های یکدیگر می شود و همچنین راهگشا برای کشور خواهد بود.

ماموستا کلشی نژاد بیان کرد: درمقابسه جایگاه اقوام و ادیان با قبل و بعد از انقلاب می بینیم امروز فارغ از مرز بندی های قومی و قبیله ای در انتخابات شرکت می کنند و همین امر یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی است.

وی به مردم سالاری دینی موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم سالاری دینی، زمینه حضور اقوام و ادیان در انتخابات را فراهم کرده که باید به این امر افتخار کنیم.

وی اضافه کرد: اینها فرصتی است که جمهوری اسلامی در اختیار اقوام و پیروان ادیان و مذاهب گذاشته است و وظیفه اقوام و ادیان مشارکت در انتخابات است؛ اگر آنها مشارکت نداشته باشند قطعا این مجلس شکل نخواهد گرفت و درعوض مجلسی مدنظر سکولارها به وجود می آید.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تاکید بر اینکه مشارکت در تمام‌ ابعاد باید سالم باشد و سلامت انتخابات طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب یک اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: وقتی فردی از شاخص های خوبی برخوردار است، فرقی نمی کند ترک، کرد، عرب، بلوچ و یا اقوام دیگر باشد می تواند در مجلس باشد و در راستای حل مشکلات مردم قدم برداشته و به حاکمیت ایمان داشته باشد و به پیشرفت کشور کمک کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن