مذاهب و خطبه ها

مولانا منور:ضرورت هوشیاری در برابر فتنه انگیزی دشمنان دین

آوای سنت: نایب خطیب مسجد جامع هرات مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن با استفاده از سلاح علم را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا سیدتوفیق منور با اشاره به سرمایه گذاری کلان دشمن در طرح ریزی و اشاعه برنامه های فرهنگی و آموزشی بر علیه جوانان مسلمان، از دوران کنونی بعنوان عصر فتنه و فساد یاد کرد و گفت: مرحله جوانی یکی از بزرگترین نعمت های باریتعالی به بندگانش می باشد که متاسفانه معدودی از فرزندان ما قدر آن را به خوبی نمی دانند تا اینکه در سن پیری به مفهوم واقعی آن پی ببرند. جوانی دوره و فرصتی استثنائی که به بهار عمر تشبیه شده و بازگشت نخواهد داشت. یک انسان به هر میزان که غنی و ثروتمند هم که باشد باز جوانی گذشته را نخواهد دید.

از سوی دیگر امروز دشمن از کوچکترین روزنه برای بر هم زدن نظام دینی و اقتصادی کشورهای اسلامی بهره می برند و جوان باید نقش خودش را بعنوان بازوی توانمند و بازدارنده ایفا نماید.

مولانا منور تحصیل علم و دانش را جزو اولین وظایف یک جوان مسلمان یاد کرد و افزود: قرآن کریم شروع آیاتش را در توصیه به خواندن قرار داده است. در فقه اسلامی کلیه مسائلی که خلاف شرع دین نباشند، مباح شمرده می شوند. پس وقت جوانی خود را با سرگرمی های مبتذل و برنامه های اغوا کننده محصولات غربی ضایع نکنیم. فرد مسلمان باید در همه علوم به ویژه در بخش طب، صنعت و تکنولوژی دست بالا را بگیرد. مسلما ترک مسئولیت عظیم تحصیل عواقب مخرب و جبران ناپذیری به دنبال دارد.

نایب خطیب مسجد جامع هرات مشکلات زندگی را دلیلی قانع کننده برای ترک تحصیل ندانست و ادامه داد: پیامبران بسیاری مانند حضرت یوسف علیه السلام همه سختی را در جوانی به جان خریده و برای رسیدن به هدف مقدس خود تلاش کردند تا آینده امت را بسازند. اصلاحات جوامع از قلم های مومن شروع می شود. اسلام کسب علوم مختلف را برای انسان جایز شمرده است. لذا جوانان در مسیری که به آن علاقه دارد می توانند علم یاد بیاموزند. علوم شرعی بخشی از نیاز زندگی یک انسان است و برای زندگی بهتر باید به علوم اصلی نیز مسلح بود.

مولانا منور تاکید ورزید: جوامع مسلمان با علوم شرعی و اصلی به اصلاح می رسند. اگر دانشمندی از علوم شرعی چیزی نداند جامع به سوی تباهی و گمراهی خواهد کشاند. جوان عالم باید مصدر خدمت برای امت باشد. امروز تعداد بیشماری از جوانان تحصیل را کنار گذاشته و به خاطر موضوعات جزئی به کشورهای دیگر سفر می کنند. آنها ندانسته قدم در راهی می گذارند که اندوخته چندانی برایشان ندارد و عمده توشه ای که در اروپا و آمریکا انتظارشان را می کشد ضلالت و حقارت است. علم باعث می شود تا ارزش جوانان ما قدم به هر سرزمینی که بگذارند درخشیدن پیدا بکند. جنگ های فرهنگی را نمی توان دست خالی مهار کرد، چون در پشت هر یک از آنها فکری وجود دارد و ما هم باید از فکر و دانش خود جهت باز گرداندن توطئه دشمن به سمت خودشان استفاده کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن