مذاهب و خطبه ها

مولوی مومن: قرآن بهترین منبع هدایت انسان

آوای سنت: استاد حوزه علمیه احناف خواف قرآن کریم را مطمئن ترین منبع برای یافتن پاسخ چرایی مشکلات کنونی دنیای اسلام دانست.

به گزارش آوای سنت مولوی گل محمد مومن در مراسم اعتکاف نفلی حوزه علمیه احناف خواف عمل به اصل کلی دین را ضامن موفقیت نهایی امت خواند و گفت: انسان با ایمان اگر در مشکلات و سختی ها اوصاف رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را مدنظر قرار دهد، نصرت الله با وی قطعی خواهد بود.

امروز امت باید به اصل دین بازگردند.گاهی افرادی این پرسش را مطرح می کنند که چرا خدا به یاری مسلمانان نمی‌آید و اگر اسلام حق است، یاری الله کجاست؟ چرا در سراسر زمین و در مکان های مختلف کفار و غیر مسلمانان در نعمت و رفاه کامل زندگی می کنند و در سرزمین های مسلمانان آشوب، سختی‌ و مشکلات بیداد می کند؟!

مولوی مومن با بیان این مطلب که جواب مشکلات امروز دنیای اسلام را می توان در لابه لای صفحات قرآن دید، افزود: فرمایش کلام الله است که در زندگی مسلمانان با کفار تفاوت وجود دارد. مسلمان برای بندگی الله و آباد کردن آخرت زندگی می‌کند و این دوره صرفا جهت امتحان و بندگی است. برخی از ما تصور می‌کنیم زندگی دنیا برای آن گذاشته شده که به تمام آرزوهای خود برسیم.

استاد حوزه علمیه احناف خواف سلام‌ کردن را به مفهوم زندگی در سلامت کامل و بدون درد و رنج دانست و اظهار داشت: اینگونه زندگی تنها در بهشت یافت می شود و همه باید برای رسیدن به چنین آرزویی نهایت تلاش خود را بکار ببندیم. نعمت ‌های دنیا تضمینی برای بقا ندارند وتا ابد نمی مانند. لذا مسلمانان باید اطاعت از فرمان خدا و رسول را در پیش بگیرند، اگر چنین کردند یاری ایشان را خواهند دید و بدانیم که اصل شروع زندگی مومن از قبر تا ابد می باشد.

مولانا مومن عنوان نمود: بنده مسلمان و پرهیزکار به فانی بودن دنیا ایمان داشته و اصل را در آخرت خود می بیند. برای رسیدن بدین منظور باید محاسبه کنیم که چقدر به امتی بودن عامل بوده و چند درصد از گفتار و رفتار رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را سرمشق قرار می دهیم؟ چه میزان آمادگی داریم که تعارف را کنار گذاشته و به برادر، همسایه و آشنایان بگوییم که به نماز تراویح بیایند و از ملامت و سرزنش آنها ترس به دل راه ندهیم؟

این عالم اهل سنت تادیب باریتعالی را تلنگری برای امت توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: مشکلات برای آن است که به خود آمده و از خواب غفلت بیدار شویم. مصیبتی که الله می آورد لطف او را می رساند. اگر می‌بینیم که کفار ظلم و تجاوز می‌کنند به این دلیل است که قابلیت اصلاح شدن را ندارند.

خدای متعال دنیا را به کفار و مظالم می دهد، زیرا که آنها از خوشبختی آخرت محروم هستند، اما برای مومنین فلاح و رستگاری همیشگی مهیا می باشد. در رمضان ذکر الله را به کرات بر زبان آورده و بدانیم که اذکار قلب ‌های ما را برای تقویت و پشتیبانی الله آماده می‌ سازد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن