گفتگو و مصاحبه

جایگاه ممتاز روزه داران نزد الله متعال

آوای سنت: استاد مدرسه دینی سلطان العلماء بندرلنگه جایگاه اهل رمضان در بارگاه الهی را ممتاز توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد صدیق بهجت در گفتگو با خبرنگار ما صیام رمضان را همایش معنوی انسان های بیدار دانست و گفت: عیار میزان استقبال از رمضان با حضور مردم در نمازهای جماعت مشخص می شود. کسانی که از پیشتر خود را مهیای ورود به ماه ضیافت الهی کرده اند. اکنون میلیاردها انسان در ماه رمضان قرار گرفته اند، اما تنها بخشی این مجموعه عظیم توفیق بودن در دایره امت را پیدا کرده اند تا از این خوان گسترده توشعه ای با امید به بخشایش به سوی درگاه باریتعالی بفرستند.

هدف مومنین از گرامیداشت رمضان این است که به گروه پیروان راستین آن نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم در آمده و حسابشان از سزای غافلان جدا باشد. اولیاء الله و اهل ایمان برای اتصال به رمضان و به پاس قدردانی از این موهبت بزرگ الهی به وجد درآمده و نعمت آن نهایت استفاده را می برند. در سوی دیگر میلیون ها انسان جاهل و غافل که خدا را تنها به اسم و بعضا در اشیاء می شناسند درون ظواهر فریبنده دنیا غرق شده و خوشبختی را در این سرای فانی طلب می دارند.

شیخ بهجت ایمان اهل رمضان را مطمئن خواند و افزود: با درک معنای روزه داری می توان از درگاه احدیت امید به بخشایش و نجات از عذاب آخرت را داشت. مومنانی که با آمدن رمضان خوشحال شده و در فراغش اشک می ریزند، بی شک جایگاه ممتازی در نزد خالق و صاحب آن دارند. درک رمضان تنها در امساک طی بامداد تا شامگاه نمی باشد، زیرا پرهیز از خوردن و آشامیدن یکی از شرایط خاص را شامل می گردد. رمضان به میان ما آمده است تا به پالایش درونی رسیده و بیندیشیم که چرا خداوند در این ماه بهترین انعام و امتیاز را برای روزه داران نمازگزار قائل شده است.

استاد مدرسه دینی سلطان العلماء بندرلنگه با انتقاد از برخی رفتارهای اجتماعی اظهار داشت: کسی که حرمت رمضان را نگه نداشته و اقدام به روزه خواری کند فقط به خودش ظلم کرده است. انسان های مومن و دوست داران واقعی صیام رمضان از روی ترس روزه نمی گیرند، زیرا ممکن است این حس روزی از بین برود. برای ایمانداران و کسانی که رمضان را انتظار می کشیدند محبت به خالق و رسول انتهایی ندارد، پس باید از این موسم در جهت تقویت این محبت و مبدت بهره گرفت.

شیخ بهجت با تاکید بر استقامت در نیایش های شبانه خصوصا در شب های منتهی به قدر یادآور شد: یکی از پنج شب باقیمانده ده روز پایانی اختصاص به شب قدر دارد. شبی که از هزار ماه افضل تر است و درآن فرشتگان به زمین فرود می آیند. برخی از جوانان این شب را به اندکی عبادت و اختلاط با یکدیگر سپری می کنند. شب قدر را با همنشینی هدر نداده و در عوض نماز توام با اذکار پیشه کنیم. جز انبیاء و امامان هیچکس معصوم خلق نشده و خداوند دعای مستغفرین را می پذیرد. آثار اعمال رمضان را در وجود خود باقی بگذاریم. از قرآن فاصله نگیریم. نماز جمعه را تا رمضان دیگر ترک نکنیم.

اگر در گذشته به فرایض کم اهمیت می دادیم از این پس در عمل دقیق باشیم. احکام الله را در همه ماه ها جدی بگیریم. رمضان به ما یاد داد که هم می توان کار کرد و هم می توان به عبادت رسید. شرط عمل در خواستن است. دغدغه مند آخرت و حساب اعمال باشیم. به شرط حیات دل تنگ برای رمضان زندگی کنیم و در نزدیک به موسم آینده از خدا بخواهیم تا ما را به آن برساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن