مذاهب و خطبه ها

وسواس در وضو و نماز و طهارت و…

آوای سنت : هر چند این مسائل در حیطه ی کار ما نیست، ولی چون یکی از راه های شیطان برای «وقت کُشی» و «بهم ریختن اعصابِ» جوانان مسلمان است.

ان شاء الله خیلی کوتاه به آن می پردازیم.

?الف)

پایم را شستم؟ نه آن را نشستم. دوباره زیر شیر آب میبرمش…خیس شد؟ آره … نه این گوشه هنوز خشک است، دوباره روی آن آب میریزم، این قسمت چی؟ این هم خیس نشده! دوباره روی آن آب میریزم. موهایم را مسح کردم؟ نه… پس دوباره موهایم را مسح می کنم، این مسح کافی بود؟ نه کم است. دوباره مسح می کنم. صبر کن ببینم، مسح سر که قبل از شستن پاهاست… ای بابا دوباره باید پاهایم را بشورم، اول پای راستم را می شویم… هنگام شستن پای چپ، آیا قسمت بالایی قوزک پای راستم خیس شد؟ نه دوباره به پای راست برمی گردم. شستم…بعد دوباره پای چپ… خدای من دیر شد، به جماعت نمی رسم و فرار… وقت شروع نماز، نیت را می خوانم و الله اکبر… نیت را گفتم؟ نه… دوباره نیت. دوباره نیت. درست بود؟ آره درست بود، الله اکبر… صبر کن ببینم الله اکبر را صحیح تلفظ کردم، الله اکبر… نه…. الله.. الله… خدایا نمیشه… الله اکبر… سوره ی حمد درست بود، نه باید دوباره بخوانم… سه رکعت خواندم یا چهار رکعت، خدای من یادم نیست رکعت سوم، الله اکبر سوره ی حمد… آیا درست بود… نه دوباره می خوانم..

?ب)

▪️این قسمتی از مشکلات افراد نامبرده است.

▪️می دانم حتی با خواندن این چند خط اعصابتان خورد شد، حال تصور کنید افرادی وجود دارند که هر روز ۵ بار با این وضعیت مواجه می شوند، آن هم به مدت چند سال…

▪️و متاسفانه این یکی از «نیرنگ های شیطان» برای فریب دادن کسانی است که «خیلی روی عبادات حساس» هستند، حساس به این معنا که می خواهند «حق عبادات» را آنگونه که باید، به جای بیاورند، و می ترسند اگر کاستی داشته باشند خداوند از آنها ناراضی شود.
و همانگونه که می بینید شیطان لعین، از این «احساس مسئولیت» سواستفاده می کند.

?ج)

▪️هدف نهایی شیطان چیست؟
واضح و مشخص است، شیطان می خواهد جوان مسلمان بگوید… اصلا نخواستیم، من این عبادت را انجام نمی دهم… چرا باید این همه به خودم فشار وارد کنم … یا اینکه همیشه مضطرب باشد، که خدایا وضویم درست بود یا خیر، مسح سری که انجام دادم درست بود یا خیر، و هیچ لذتی از عبادات نبرد.

?د)

▪️اما راهکار چیست؟
▪️برادران و خواهرانم، کسانی که با چنین وسوسه هایی همراه هستید
بلافاصله به یکی از داعیان دلسوز و باسواد محل زندگی تان مراجعه نمایید، کسی که تحصیلات شرعی داشته و به خوبی از حلال و حرام الهی آگاه است.

▪️و از او بپرسید که فلانی دیدگاه شرع اسلام در این زمینه چیست؟ کاملا راحت باشید و با جزئیات مشکل خود را مطرح نمایید(حتی اگر در زمینه ی طهارت و دستشویی مشکل دارید)
▪️و خودتان متوجه می شوید آنچه شرع می فرماید به سختی آن چیزی نیست که شما به شریعت اسلام اضافه کرده اید(!)

▪️و نکته ی مهم اینکه، بعد از آگاهی از دیدگاه شریعت دلیلی ندارد، به حرف شرع گوش نکنید… چون خداوند خودش این را برای شما مقرر فرموده و همین را هم می خواهد…
آیا شما از شرع دانا تر هستید؟ آیا از خداوند آگاه تر هستید؟ وقتی خداوند برخی امور را نمی خواهد، چرا شما به زور می گویید خدایا باید بخواهی؟

▪️اصلا این کارها را برای چه کسی انجام می دهید؟ خدا. خوب وقتی خدا می فرماید همین را انجام بدهید کافی است، چه می گویید؟

?ه)

▪️آیا شیطان رهایتان می کند؟ خیر. این بار می آید می گوید، از کجا معلوم حرف این ملا درست است؟ از کجا معلوم یک عالم دیگر چه می گوید؟ اینها چه می دانند که درد تو چیست… هر کس درد خود را خود می داند (می خواهد دیوار اعتمادتان را با این حرف ها فرو بریزد…)

▪️ولی عزیزان کافیست به خدا پناه ببرید و به این شریعت زیبا اعتماد کنید
و اصلا گوشتان بدهکار این حرف ها نباشد، شما کار خود را انجام دهید… اگر بی توجه باشید، شیطان بعد از مدتی می رود و این بار سعی می کند با نیرنگ دیگری سراغتان بیاید.

?چه افرادی که با این نیرنگ از راه به در شده اند… چه داعیان تاثیر گذاری که به جای «تبلیغ و دعوت»، تمام وقت آنها صرف «طهارت» می شود! پناه بر خدا…

?و)

نکته ی پایانی، اگر یک خانم چنین مشکلاتی دارد، و نمی تواند با داعی مرد مطرح نماید… می تواند به زنان دعوتگر مراجعه نماید، یا نزد همسرِ شخص داعی برود، و او هم برایش از شوهرش بپرسد
یا کانال های داعیانی که تخصص شرعی دارند، با اکانت های نامشخص همین سوالات را بپرسند و…

نویسنده : دکتر مراد یوسفی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن