زن و خانوادههمسرداری

مولوی مرتضایی : طلاق نتیجه برجسته شدن ظواهر زندگی است

آوای سنت: امام جمعه نوغاب ملاک پیامد شوم طلاق را محصول اصل قرار دادن ظواهر دنیوی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولوی خلیل الله مرتضایی در اهمیت جایگاه خانواده در اسلام و اسباب تحکیم کانون خانواده، مهمترین عامل استحکام خانواده را در ایمان و فضیلت گرایی دانست و گفت: همه‌ اقشار و خصوصا کسانی که در برابر خود، مردم و جامعه احساس مسئولیت می کنند، دغدغه و نگرانی زیادی در رابطه با تحکیم خانواده دارند. در این راستا علما به عنوان متولیان امور امور دینی و مذهبی و مسئولین و انسان های خیرخواه و دلسوز هریک به نوعی تلاش می کنند تا کانون های خانواده گرم و گرم‌تر از هر روز باشد. تلاش ها بر این است تا در جامعه دو رنگی، بد خلقی و طلاق اتفاق نیفتد. در اجتماعاتی که خانواده ها از استحکام خوبی برخوردار نباشد، کانون های جمعی از هم پاشیده شده و طلاق به امر عادی تبدیل می شود.

مولوی مرتضایی فرزندان بی سرپرست و زنان مطلقه را محصول طلاق های احساسی خواند و افزود: طلاق موجب فساد و هزاران مشکل شده و اسباب رنج و ناراحتی همه را فراهم می کند. دلایل این پدیده شوم باید مورد بررسی قرار بگیرد. اینکه چرا طلاق ها صورت می گیرد و فرزندان بی سرپرست می شوند و خانواده ها به چه علت با وجود داشتن چند فرزند از هم می پاشند. هیچ کسی را نمی توان پیدا کرد که طلاق بگیرد، اما خاطره بدی از آن نداشته باشد. برای اینکه بتوانیم خانواده ای قوی و مستحکم و سرشار از عطوفت داشته باشیم به وصلت باید به عنوان یک فضیلت، یک عبادت و یک شرافت نگاه کنیم.

نگاه ما به ازداوج این نباشد که از چشم چرانی محفوظ و زنا دور بمانیم، زیرا ازدواج یک امر مقدس است و برای هوس رانی صورت نمی گیرد که طرفین پس از گذشت مدتی از هم سیر شده و طلاق بگیرند.

امام جمعه نوغاب داشتن ایمان را ملاک ازدواج سالم بیان کرد و ادامه داد: ملاک دانستن ثروت، جمال و زیبایی، رفاه و تمدن زنگ خطر و هشداری برای ما مسلمانان است. در ازدواج اصول را در میزان سرمایه، جمال و زیبایی قرار می دهیم، در حالی که قرآن ملاک را ایمان معرفی می کند. ایمانداران در برابر مشکلات صبوری و تحمل پیشه می کنند. فراموش نکنیم که در زندگی، شادی و غم برای همیشه نیستند و ملایمات و ناملایمات هر یک در وقت مقرر اتفاق می افتند.

مولوی مرتضایی با بیان این مطلب که از عوامل استحکام خانواده داشتن آگاهی و شناخت در مورد زندگی و مهارت ها است، یادآور شد: برخی از جوانان ازدواج می کنند، ولی از زندگی زناشویی چیزی نمی دانند و همچنین با مهارت های زندگی آشنایی ندارند. منیت، غرور، خودپسندی و خودخواهی موجب سستی استحکام خانواده و نهایتا طلاق می شود. زن و مرد باید در زندگی رازدار هم بوده و عیوب یکدیگر را نزد سایرین تعریف نکنند. همه ما عیب داریم و لازمه برطرف کردن آنها با خیرخواهی و دلسوزی ممکن می باشد. دوران ازدواج با دوران تجرد فرق می کند. متاهلی شکل متفاوتی دارد و مرد صاحب شریک و همدم می شود، لذا در زندگی به طریقه سازش گفتگو کرده و کسی را با زبان نرنجانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن