مجلس و نمایندگان

استقبال مناسب مردم از طرح جهش ملی مسکن

آوای سنت: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس استقبال مردم از طرح ملی مسکن مهر را مطلوب دانست.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی ضمن تشریح جزئیات تشکیل صندوق ملی مسکن و زمین و لزوم پیش بینی مباحث آماده سازی، اجرایی و آماده سازی طرح در بودجه سال آینده گفت: براساس قوانین مصوب، سود تسهیلات، اقساط مسکن مهر و همچنین مالیات‌های ماخوذه می بایست در این صندوق که مدیریت آن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است واریز شود. خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح از سوی مردم صورت گرفته و تعداد ثبت نام ها بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار نفر است. به نظر نمی رسد مشکلی خاصی در این حوزه وجود داشته باشد، اما لازم است وزارت راه و شهرسازی پیگیری های لازم را به طور جدی برای انجام طرح صورت دهد.

حسین زهی با اشاره به ادغام طرح ملی مسکن با طرح جهش ملی مسکن اظهار داشت: ساخت مسکن در برخی از استان‌ها پیشرفت شصت درصدی داشته و در برخی شهرها و استان ها نیز عملیات ساخت مسکن شروع شده است. متاسفانه در برخی بخش ها بودجه بسیار کم است و هرجا بودجه کم می آورند بودجه های عمرانی را کاهش می دهند. بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود ۳۰ درصد اعتبارات در حوزه عمرانی صرف شود، ولی اعتبارات تا ۱۲ درصد تقلیل پیدا کرده و به همین دلیل سالیان سال طول می کشد تا جاده ای ساخته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش بعدی سخنانش درباره خبر حذف ایران از کریدور امارات و جایگزینی عراق گفت: وزیر راه و شهرسازی باید در بحث حمل و نقل و کریدور‌ها توانش را بگذارد. نیاز است با این کشورهای مرتبط در بحث حمل و نقل گفتگو داشته باشیم تا بتوانیم در آینده جایگاهی که متعلق به کشور بوده را بازگردانیم. ما هشدار‌های لازم درباره حذف ایران از کریدور امارات را پیش از این هم داده بودیم. تصور بنده بر این است حتی جاده ابریشم که با چین هم از آن طریق مراودات و مبادلاتی داریم در حال تغییر مسیر به سمت ترکمنستان بوده و حمل و نقل کالاها از مسیر این کشور انجام خواهد شد. جاده ابریشم ایران از گذشته تاکنون معروف بوده و نیاز است وزرای راه و شهر سازی و امور خارجه موضوع را به جد پیگیری کنند.

حسین‌زهی یادآور شد: هر زمان که می‌خواهیم با یکی از کشورها روابط خوبی برقرار کنیم متاسفانه دستخوش برخی شیطنت ها شده است. واقعیت این است که اکثر همسایگان ما از امریکا و دول غربی حرف شنوی دارند، لذا با توجه به مشترکات زیادی که با کشورهای همسایه داریم تعاملات باید تا حد مطلوب به افزایش برسند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن