مجلس و نمایندگان

انتقاد بانوی فعال اهل سنت از دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران

آوای سنت: بانوی فعال اهل سنت دخالت برخی از نمایندگان مجلس در امور انتصاب ها را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ناهید تیره عیدوزهی در گفتگو با خبرنگار ما تجهیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی از زمان شیوه بیماری همه گیر کرونا را مطلوب و مناسب توصیف کرد و گفت: علی رغم این موضوع و حضور بیمارستان مجهز و سیار ارتش در منطقه، متاسفانه می بینیم که در داروخانه های شهر دارو به اندازه کافی یافت نمی شود و مردم کماکان به دلیل نبود مدیریت درست برای خرید دارو و سرم های تقویتی مشکل دارند. مدیریت کیفی کنترل کرونا از نظر دسترسی آسان مردم به داروهای مورد نیاز ضعیف است و زمانی که پیک کرونا به مردم فشار می اورد، جامعه دچار سردرگمی می شود.

خانم عیدوزهی پروژه انتقال آب دریای عمان به بلوچستان و استان های خراسان را طرحی بسیار پر هزینه و مدت دار خواند و افزود: طی چهار دوره گذشته مجلس، نمایندگانی که بر سر کار بودند تلاش کردند تا بتوانند آب را از دهستان “کارواندر” واقع در شصت کیلومتری شهر خاش به این شهرستان انتقال دهند تا مشکل کمبود آب را به حداقل برسانند، اما این امر ممکن نشد و به نظر بنده پروژه انتقال آب دریای عمان در شرایط کمبود نقدینگی فعلا طرحی در روی کاغذ مانده است.

فراموش نکنیم که خاش امتیازات معمول سایر استان ها را ندارد و داشتن گاز طبیعی برای مردم ما یک آرزو از سال های دور است. دلالان گاز کپسولی را زیر ده هزار تومان از زاهدان خرید کرده و در خاش با چند برابر قیمت بفروش می رسانند، بنابراین خانواده های کم درآمد حتی در مصرف حداقلی هم ناگزیر از صرفه جویی می باشند. ما آب به اندازه کافی نداریم و باید دید پروژه راه آهن زاهدان به خاش چه زمان آماده راه اندازی می شود.

این دارنده مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی با انتقاد از رویه حاکم در انتصابات حوزوی و رویکرد تغییر مدیران با اهداف انتخاباتی عنوان نمود: با وجود هشدارهای دولت درباره عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران، روسای ادارات و مراکز خدماتی، اما می بینیم که برخی از نمایندگان مجلس ضمن نادیده گرفتن مفاد قانون، تمام توان شان را برای جابجایی نیروهای شان در راس فرمانداری ها، ادارات و مراکز خدماتی بکار بسته و خود عامل بی قانونی هستند. این تغییرات نه با هدف استفاده از توانمندی نیروهای زبده، بلکه با نگاه انتخاباتی صورت می پذیرد و اگر شورای نگهبان با متخلفین برخورد نکند مطمئن باشید که این بی قانونی در مجالس آینده تبدیل به امر عادی خواهد شد. یک مسئول باید تحت هر شرایطی وام دار مردم باشد و این ارزش را فدای مصلحت یک شخص و گروه نکند.

عیدوزهی نگاه مردم حوزه خاش به انتخابات های شورا و مجلس شورای اسلامی را متاثر از نگاه قومی و سنتی دانست و یادآور شد: در خاش بانوان را بر اساس یک نگاه قدیمی صرفا برای مدیریت کارهای خانگی و اجتماعات محدود مناسب می دانند و در شش دوره گذشته انتخابات شوراها بانوان به کاندیدایی از جنس خود اعتماد نکرده اند. همین امر باعث شده تا ضریب اشتباهات در انتخاب نمایندگان پارلمان شهری افزایش یابد، اما با این وجود مدت زمان زیادی برای شکسته شدن تابوها و باورهای قدیمی باقی مانده است.

این تابوها گرچه در مناطق دیگر شکسته می شوند، لیکن مردم خاش بعضا چوب این سیاست کهنه و قدیمی را می خورند، لذا شرایط به گونه ای پیش می رود که بعضا خود بانوان نیز توانمندی هایشان را باور نداشته و از این مسائل فاصله می گیرند. بنده به شخصه امیدوارم روزی برسد که زنان خاش نیز افق های دورتر را ببینند. همه کسانی که امروز راس مدیریت ها را بر عهده دارند در دامان زن بزرگ شده اند و اگر چنین نبود به جایگاه فعلی نمی رسیدند. اگر خواهان شهر و استانی شکوفا هستیم همه ظرفیت ها باید بکار گرفته شوند و نگذاریم استعدادهایی که می توانند کارهایی در خور شان برای مردم انجام دهند بسادگی حاشیه نشین شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن