مجلس و نمایندگان

بازگشایی مرز شوشمی در روزهای آینده

آوای سنت: نماینده اورامانات از بازگشایی عنقریب مرز شوشمی و امکان تردد مردم منطقه به کشور عراق خبر داد.

به گزارش آوای سنت، آرش زره تن لهونی در بازدید از مرز شوشمی با حضور استاندار حلبچه و ماموستا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: بازگشایی مرز شوشمی زمانی تکمیل می شود که مسافران ما با خودروی خود به عراق تردد انجام دهند. مردم مرزنشین اورامانات همواره از مرزهای خود در کنار مشکلاتی که داشته‌اند، دفاع کرده‌اند و الان هم امتیازات مرز را می‌خواهند که ارتقای وضعیت معیشتی را فراهم می آورد. این مرز مشکلات و گیرهایی دارد که از مدیران می خواهم هرچه زودتر حل کنند و این مهم اتفاق بیافتد. ‌

وی با بیان این مطلب که منطقه اورامانات از یک تمدن چهل هزار ساله برخوردار بوده است، افزود: اورامانات به دیار فرهنگ، تمدن و مهمان نوازی مشهور می باشد و امروز با وجود اینکه گسترش ارتباطات بسیاری از سنت ها و فرهنگ ها را دستخوش تغییر کرده، ولی مردم این دیار فرهنگ و سنت اصیل خود را همچنان حفظ کرده اند. در بحث مرز جوانان ما نیز چاره‌ای جز کولبری ندارند لذا باید وضعیت اقتصادی مردم به اندازه‌ای خوب شود که کولبران با اختیار خود به سمت کولبری نروند.

زره تن لهونی قدمت گمرک حلبچه دارای یک قرن دانست و اظهار داشت: پیش از این نیز مردم منطقه اورامانات از طریق شوشمی مراودات تجاری خود را انجام داده اند. سال ها است که برقراری تردد مسافری از این مرز تبدیل به یک مطالبه جدی شده بود و در طول این سه سال برای تحقق آن تلاش های بسیاری بعمل آمد. خوشبختانه امروز مردم منطقه از برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی بسیار خوشحال هستند و این رویداد موجبات رضایت مردمان شریف منطقه را در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این نماینده اهل سنت در راستای بازگشایی مرز شوشمی دیدارهایی با سفیر عراق در ایران و همچنین رایزنی با عمر عدنان الوائلی رئیس گذرگاه های مرزی عراق داشته و همچنین با سفر به عراق رایزنی هایی را با مقامات این کشور به انجام رسانده بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن