مجلس و نمایندگان

تاکید مجلس بر کنترل قیمت دارو در جامعه

آوای سنت: نماینده پیرانشهر و سردشت درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم گرانی دارو، از نظارت مجلس در این بخش سخن به میان کشید.

به گزارش آوای سنت، کمال ‌حسین پور با تشریح این مطلب که افزایش قیمت دارو به نفع شرایط اقتصادی مردم نبوده و مجلس انقلابی‌ نیز با چنین روندی مخالف می باشد، گفت: افزایش قیمت دارو در شرایط فعلی نادرست است. در این راستا اگر قرار باشد در کشور طرحی اجرا شود باید از قبل جوانب مختلف آن را به طور کامل و دقیق سنجیده و سپس تصمیم گیری‌ کرد.

وی افزود: چنانچه تصمیمی گرفته شده و از نتایج کار به صورت دقیق مطمئن نباشیم آن را باید در یک بخش کوچک از کشور به صورت پایلوت پیاده و کارشناسی کرده و سپس ابزارهای اجرای طرح را با همان دقت و حساست بسنجیم. باید مشخص شود دستگاهی که می خواهد طرح را به اجرا در آورد سابقه مطلوب و ظرفیت اجرایی آن را به صورت دقیق و کامل در اختیار دارد و یا قاد‌ر‌ به انجام آن نمی باشد.

حسین پور تصریح کر‌د: در طرح دارویار که چند مدت پیش به صورت ناگهانی اجرایی شد، هیچ کدام از موضوعات به صورت دقیق مورد بررسی قرار نگرفته بودند، لذا مردم با افزایش ناگهانی قیمت دارو و یا کمبود و فقدان آن رو به رو شدند و به همین دلیل بی اعتمادی و نارضایتی عمومی ایجاد گردید. بی‌شک هنگامی که مردم می‌بینند که مسئولان در تلویزیون و برخی رسانه‌های جمعی در خصوص عدم گرانی دارو وهده داده و از سوی با مراجعه به داروخانه‌ها با گرانی سرسام آور داروها مواجه می شوند، احساس نارضایتی پیدا می کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان نمود: سازمان غذا و دارو نیز نمی‌تواند به تنهایی طرح مذکور را به اجرا در آورده و کار را به نحو احسن به اتمام برساند. اعتراضات کنونی بنده و نمایندگان دیگر در مجلس انقلابی یازدهم نسبت به چنین موضوعاتی بود. امیدواریم برآیند کارها از جمله این طرح در شرایط نابسامان اقتصادی حال حاضر کشور به نفع مردم نجیب کشور باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن