مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی: منتقدان نقاط ضعف و قوت را باهم بیان کنند

تلاش رسانه های غربی برای وارونه نمایی از واقعیتها

آوای سنت :عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از منتقدان خواست ضعف و قوت کشور را در کنار هم بیان کنند و افزود: دشمن در جنگ روانی حقیقت را وارونه جلوه می‌دهد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ماه و تبیین روشن و دقیق ایشان از مسائل کشور گفت: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری متوجه جنگ روانی دشمن بود. چرا که کشور ما به دلیل تحریم‌های گسترده دشمن، با شرایط ایده آل اقتصادی فاصله دارد و از این موضوع مردم و مسوولان باخبر هستند و برای رفع آن تلاش می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این جنگ روانی در چند بخش علیه نظام و مسوولان کشور در حال انجام است. بخش نخست جنگ روانی به موضوع مذاکرات اتمی مربوط است و رسانه‌های بیگانه به نحوی فضا سازی می‌کنند که گویی جمهوری اسلامی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات مقصر است. در حالی که بر اساس اطلاعات دقیقی که از تیم مذاکره کننده و وزارت خارجه دریافت می‌شود،  جمهوری اسلامی ایران برای دست یابی به توافق همکاری همه جانبه داشته است.

نماینده مردم تربت جام و باخرز در مجلس تاکید کرد: جنگ روانی در رسانه‌های غربی به شکلی هدایت شده انجام می‌شود تا ایران را مقصر این شرایط جلوه داده و نشان دهند ایران علاقه‌ای برای رفع تحریم‌ها و بهبود شرایط کشور ندارد.

 بزرگنمایی چندبرابری مشکلات و کمبودها شیوه رسانه‌های دشمن است

این نماینده مجلس بااشاره به القاء سیاه‌نمایی به عنوان بعد دوم جنگ روانی دشمن علیه ایران اسلامی گفت: اینکه شرایط اقتصادی کشور ایده آل نیست شکی نیست. اما اینکه کارهای مثبت و ارزشمندی که انجام می‌شود نادیده گرفته و فقط سیاهی‌ها،کمبودها و مشکلات را چند برابر بزرگ نمایی کنند، شیوه دیگری در جنگ روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگر به نحوه رفتار داوران در جشنواره ها خارجی با برخی از فیلم‌های ارسالی ایران دقت شود، متوجه خواهید شد هر فیلمی که سیاه ترین چهره را از ایران ترسیم کند جایزه می‌گیرد. حتی اگر آن فیلم از نظر محتوا جزء بی ارزشترین آثار سینمایی باشد، جایزه خواهد گرفت. زیرا همان چهره سیاهی که غرب از ایران انتظار دارد به نمایش درآمده است.

دشمن کم کاری یا فساد برخی از مسوولان را به همه نظام بسط می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بعد سوم جنگ روانی دشمن علیه ایران اسلامی عنوان کرد: اگر احیانا مسوولی کم کاری می‌کند یا دچار فساد مالی است، دشمن از طریق رسانه این موضوع را به همه نظام بسط می‌دهد. درحالی که ما به عنوان نماینده مردم نه نماینده حاکمیت متوجه تلاش مسوولان هستیم که همه توان خود را صادقانه برای حل مشکلات گذاشتند تا شرایط کشور بهبود یابد. اما به دلیل تحریم‌ها و شرایط بین المللی،‌ این زحمات کمتر دیده شده است.

نماینده مردم تربت جام تاکید کرد: رسانه‌های غربی و معاند به گونه‌ای در این جنگ رسانه‌ای علیه نظام و انقلاب جوسازی می‌کنند که همه مسوولان نظام به دنبال اختلاس بوده و فساد مالی دارند، این ناجوانمردی نسبت به تلاش شبانه روزی مسوولان کشور است.

تعمیم دادن مطالبات صنفی بخشی از مردم به کل نظام، جنگ روانی دشمن است

جهان آبادی در بیان بخش چهارم جنگ روانی دشمن علیه ایران اسلامی و مردم گفت: دربرخی موارد مطالبه به حق برخی از صنف‌ها و مردم مطرح می‌شود و رسانه‌های معاند این مطالبه گری را به همه کشور بسط می‌دهند. در حالی که در همه کشورها روزانه ده‌ها صنف از کامیون دارها، صنف‌های کشاورزی و صنعتی، صنف دانشجویان، گروه‌های هنری و … در بخش هایی از کشور خود تجمع کرده و حرف و پیام خود را مطرح می‌کنند.  حتی ممکن است گاهی با پلیس هم درگیر شوند. اما در این کشورها هیچگاه بیان نمی‌شود که افراد حاضر در این تجمع مثلا اساس حکومت فرانسه یا انگلیس، یا فلان کشور اروپایی را قبول ندارند.

وی اضافه کرد: مردم برای این نظام هزینه دادند و بیشتر از مسوولان دلبسته این نظام هستند و می‌توانند مطالبات به حق خود را در قالب تجمع، بیانیه و شیوه‌های که قانون به رسمیت شناخته  بیان کنند تا مسوولان در جایی که کوتاهی وجود دارد نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند. ولی رسانه‌های معاند هر حرکت کوچکی  را به اعتراض علیه نظام بسط می‌دهند که شیوه جدید برای جنگ روانی علیه نظام است.

این نماینده مجلس با بیان بخش پنجم جنگ روانی دشمن علیه ایران اسلامی گفت: برخی از اخبار که درباره کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود از اساس کذب است. به عبارتی فیلمی یا مطلبی مربوط به چندسال قبل در فضای مجازی پخش می‌شود و دشمن آن را به سناریو عظیم و پیچیده تبدیل می‌کند در صورتی که به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: وقتی درفضای مجازی برخی از خبرها درباره مجلس را می‌بینیم، واقعا سبب تعجب می‌شود که تا چه میزان دروغگویی گسترش یافته و عده‌ای هم متاسفانه این خبرها را باور کرده و نسبت به بازنشر آن خبر کذب اقدام می‌کنند.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه در بخش سواد رسانه و شناخت فضای مجازی باید کار فرهنگی بیشتری انجام شود، گفت: باید این موضوع اصلاح شود که هر خبری در فضای مجازی منبع موثق نیست و نباید نسبت به انتشار آن اقدام کرد.

نقاط ضعف و قوت دولت در کنار هم بیان شود

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه تلاش دشمن و رسانه‌های معاند در فضای مجازی به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان است، گفت: مسوولان از بین مردم هستند و نظام جمهوری اسلامی متکی به رای مردم است. در همه نظام‌های متکی به رای مردم هم نقاط قوت و ضعف وجود دارد و رهبرمعظم انقلاب هم در سخنان خود فرمودند ممکن است در برخی مواقع به درستی عمل شده و در بخش‌هایی هم ایراداتی وجود داشته است. اما قضاوت منصفانه این است که نقد و بیان کارهای مثبت در کنار هم گفته شود.

وی ادامه داد: بنده در برخی از مواقع به عملکرد دولت آقای رییسی نقدهایی داشته‌ام. اما هر زمان هم کار مثبتی انجام شده به خصوص در حوزه سیاست خارجی و بهبود روابط با همسایگان، آن را از دیدگاه مثبت بیان کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همه آنهایی که در دولت، مجلس و دیگر قوا و نهادها مسوولیت دارند همراه با مردم باید کمک کنند که جنگ روانی دشمن مهار شود و مشکلات را از طریق همگرایی کاهش دهیم تا دولت هم بهتر به اجرای امور بپردازد.

رفتار غرب در دزدی نفتی ترویج استاندارد دوگانه بین المللی است

وی درباره دزدی نفتی توسط یونان و وارونه جلوه دادن حقیقت ماجرا توسط رسانه‌های معاند، اظهار داشت: این امکان وجود ندارد که غرب بخواهد استاندارد دوگانه بین المللی را ترویج دهد و غرب نمی‌توانند دزدی از نفت کشور ما را عمل قانونی جلوه داده و برخورد نیروهای نظامی ما با کشتی‌ها متخلف در آب‌های خلیج فارس را غیرقانونی بیان کند.

نماینده مردم تربت جام و باخرز یادآور شد:  اگر غربی‌ها به خودشان حق می‌دهند که بر اساس تصمیماتی که خودشان اتخاذ می‌کنند، نفت ملت ایران را دزیده و تحت عنوان تحریم به فروش برسانند، ما هم بر اساس موازین بین المللی حق داریم متقابلا برخورد کنیم.

این نماینده مجلس افزود: در حقوق بین الملل هرکجا که صحبت از تمامیت ارضی و حفظ امنیت و منافع کشورها می‌شود، به کشورها این حق داده شده که در چارچوب موازین بین المللی از حقوق خود دفاع کنند. ما نیز در مواجهه با دزدی دریایی یونان از منافع خود دفاع کردیم و کشتی‌هایی که در آب‌های سرزمینی ما یا در محدوده تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس دچار تخلف می‌شوند، بر اساس وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آنها برخورد می‌شود.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ایران اموال خود را از دزدان پس گرفت و شخصی که اموال خودش را از دزد پس می‌گیرد، دزد نیست بلکه نشانه توانایی و شهامت یک ملت و حکومت است. این را هم باید در نظر گرفت که آن دوران که غرب، کشتی‌ها توپ دار خود را وارد جزیره هرمز، بندرعباس و سرزمین‌های ایران می‌کرد و خاک کشور را از شمال تا جنوب به بهانه‌های مختلف اشغال می‌کرد، سپری شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امروز نظام، رهبری و مردمی داریم که  هیچ ضعفی دربرابر غربی‌ها ندارند و هر تعرض غربی‌ها به خاک ایران را قاطعانه پاسخ می‌دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن