مجلس و نمایندگان

محمودزاده: عدم توسعه متوازن از مهم‌ترین چالش‌های انقلاب است

آوای سنت : رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: بسیاری از شهرهای ما که در دفاع مقدس میدان جنگ بود، عضو محروم‌ترین شهرها هستند. در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای استان‌های کمتر برخوردار بر اساس شاخص‌های توسعه‌ای و نه بر اساس جمعیت، می‌تواند کمک کننده باشد.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. مهم‌ترینش هشت سال جنگ تحمیلی بود، کشورهای غربی با همراهی کشورهای عربی بر علیه ما جنگیدند و کارزاری نابرابر را تحمیل کرده و ویرانی‌های زیادی به بار آوردند.

نماینده مردم مهاباد با بیان اینکه، جنگ تحمیلی ۲۰ سال کشور را از نظر اقتصادی عقب انداخت، گفت: شهدا و فرزندان ایرانی اجازه ندادند که حتی یک سانتی متر از خاک ما کم شود. در شهرهای مثل پیرانشهر و سردشت بسیاری از مردم در برابر منافقین و دشمنان و بدون حمایت نیروی نظامی ایستادگی کردند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس ادامه داد: مردم ایران تا کنون اتفاقاتی مثل ترور دانشمندان و تحریم‌های اقتصادی، را تحمل کردند. کشور ما پس از این چالش‌ها خودساخته شد چرا که توانست در مقابل همه تهدیدها بایستد. مردم ایران همیشه در مقابل دشمنان پشت یکدیگر را می‌گیرند.

محمودزاده در مورد مشکلات و کاستی‌های کشور گفت: کشور ما امروز از عدم توسعه متوازن رنج می‌برد. بسیاری از شهرهای ما که در دفاع مقدس میدان جنگ بود، عضو محروم‌ترین شهرها هستند. بسیاری از زیرساخت‌های شهرهای مرزی ما به خاطر جنگ نابود شد. علی رغم همه رسیدگی‌های حکومتی، هنوز که هنوز است بسیاری از شهرها در محرومیت به سر می‌برند.

وی افزود: به عنوان مثال استان کردستان و آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان در زمینه بهداشت و آموزش جزء استان‌های آخر هستند. هم‌اکنون آذربایجان غربی در ۳۱ استان کشور، از نظر آموزشی و بهداشتی رتبه خوبی ندارد. ایلام و کردستان در بحث اشتغال رتبه‌های آخر را دارند. نیاز است که اعتبارات جدی برای توسعه متوازن تخصیص دهیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه فساد اقتصادی مردم را تحت فشار قرار می‌دهد، گفت: بعضی مدیران وارد عرصه رانت‌ و اختلاس‌ شدند. این اتفاق‌ها موجب کاهش توسعه شد. ما در زمان جنگ جوان ایرانی ۱۸ ساله را داشتیم که وقتی می‌خواست جان خود را در میدان مین فدا کند، پوتین‌های جدید خود را تحویل داد چرا که اعتقاد داشت متعلق به بیت المال است. مسئولین ما باید چنین چیزهایی را الگوی خود قرار دهند. بعضی‌ها به چنین شهدایی خیانت کردند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در مورد راهکارهای عدم توسعه متوازن و فساد اقتصادی گفت: در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای استان‌های کمتر برخوردار بر اساس شاخص‌های توسعه‌ای و نه بر اساس جمعیت، می‌تواند کمک کننده باشد. در مورد فساد نیز، باید در انتخاب مسئولان انقلاب دقت کنیم. ما باید نگاه جناحی را کنار بگذاریم. ملاک انتخاب افراد سلامت اقتصادی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن