مجلس و نمایندگان

مناسبات ایران و پاکستان در مسیر گسترش

آوای سنت : عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان از تقویت روابط اقتصادی ایران و پاکستان خبر داد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از انجام بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با حضور هیات هایی از دو کشور در اسلام آباد خبر به میان کشید و گفت: در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور موضوعات مهم اقتصادی شامل تقویت تجارت دوجانبه، بانکداری، گمرک، صنایع تولیدی و ضمانت نامه‌های صادراتی در نشست کمیته‌های تخصصی با حضور مقامات شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت.

وی در توضیح بیشتر افزود: برای بهبود روابط اقتصادی ایران و پاکستان توافقنامه همکاری در خصوص دستیابی به چهار میلیارد دلار تهاتر کالا، همچنین برقراری تجارت بلند مدت و ایجاد تجارت آزاد میان دو کشور ایران و پاکستان منعقد گردید.

از پروژه‌های بزرگ برنامه ریزی شده توسط سازمان ITI حسین زهی در توضیح بیشتر افزود: کریدور همکاری اقتصادی است که در این نشست مشترک بر ضرورت از سرگیری فعالیت کریدور اسلام آباد – تهران- استانبول تاکید شد. امضای توافقنامه تیر الکترونیک، راه اندازی بازارچه های مرزی، تأسیس شرکت های صنعتی مشترک، افزایش پروازهای میان دو کشور و ساماندهی زائران اربعین از جمله توافقات مهم و قابل توجهی بود که در بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور مطرح شد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همکاری در بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، همکاری در ارتباطات، آموزش، گردشگری، امور قضایی ، بازرگانی و انرژی و دیگر موضوعات مرتبط زمینه تجاری و اقتصادی قوت می‌گیرد. دیدارهای متعددی با وزرا، هیأت‌های تجاری و اقتصادی پاکستان انجام شد که با توافقات انجام گرفته در این نشست‌های مشترک روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان تقویت می‌شود.

لازم به یادآوری است که نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن