مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

نمایندگان اهل سنت مجلس و روز خبرنگار

تبریک روز خبرنگار از طرف نمایندگان اهل سنت

آوای سنت : کمال حسین پور نماینده اهل سنت مردم پیرانشهر و سردشت از خبرنگاران بعنوان یکی از وارثان کلمه مقدس قلم یاد کرد و گفت: قرآن کریم درباره قسم یاد کرده است. آنان فریاد رسای کسانی هستند که فریادشان بی صدا است.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، وی در این رابطه خطاب به خبرنگاران افزود: تا می‌توانید در چهار‌چوب قوانین و مقررات مربوطه و اخلاق رسانه‌ای محرومیت‌‌ها، فرصت ها و پتانسیل ها را به گوش مسئولان و مدیران برسانید، زیرا باور دارم که نقش آفرینی اصحاب رسانه و همراهی و همدلی و همفکری این قشر زحمتکش در این مسیر مهم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حسین پور اظهار داشت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و اصحاب رسانه، فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به خبرنگاران متعهد، پرتلاش، کوشا، خوشفکر و خلاق سراسر کشور به ویژه همه‌ی خبرنگاران شهرستان های سردشت و پیرانشهر تبریک عرض می‌نمایم.

همچنین ملک فاضلی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن عنوان نمود: روز خبرنگار یاد آور عزم و همت مجاهدانه مردان و زنانی است که برای روایت حق و حقیقت، بیرق اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و با همتی بلند و اندیشه ای آزاد، مسیر اعتدال را با نگاهی عدالت محور می پیماید. مجاهدانی که در عمل به رسالت بزرگ خویش و حفظ حرمت قلم از نثار جان خود هراسی ندارند.

این نماینده اهل‌سنت بلوچ هفدهم مرداد را فرصت مغتنمی دانست که بوسیله آن حق گویی؛ حق جویی و حرمت قلم پاس داشته شود و تاکید کرد: بدون شک رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم و تلاش جدی اهالی قلم و خبرنگاران در آگاهی رسانی می باشد و جامعه ای که مطبوعات و رسانه ها در آن رشد کرده باشند از نظر اجتماعی جامعه ای سالم و پویا است.

بلاشک کارکرد و فعالیت رسانه‌های بومی و منطقه ای  در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی و اختصاصی بر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.

لذا از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران و همه کسانی که در جهت رشد و شکوفایی دانش و آگاهی مردم به ویژه در حوزه انتخابیه، شبانه روز تلاش می‌کنند و بدون توجه به سختی‌های موجود در این عرصه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده و نخواهند کرد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

در این راستا سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و کامیاران لازمه گفتمان‌سازی بلندمدت در رسانه و مطبوعات را نقد منصفانه خواند و یادآور شد: نقد می‌تواند در شکل‌گیری و شکل‌دهی فضای گفتمانی و ساختن پل ارتباطی میان مردم و دولت، تسهیل‌گر باشد، اگر نقد خبرنگاران را نشنویم و یا مدنظر قرار ندهیم، محکوم به عقب‌ماندگی و عدم تغییر و تحول در تمام بخش‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ، اجتماع و هنر خواهیم بود.

فرشادان خاطر نشان ساخت: بدون شک آنچه می‌تواند از متن نقدهای جامعه رسانه‌ای و اصحاب مطبوعات حاصل می‌شود عبارت است از تقویت، شفاف‌سازی، توسعه، دیپلماسی، اصلاح، رشد؛ و در یک کلام عینیت بخشیدن به گفتمان توسعه‌محور است. به یقین می‌توانم بگویم نخبگان حوزه رسانه همیشه بسترساز این ارتباط دو سویه مردم و دولت بوده‌اند.

از سوی دیگر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد، باخرز و صالح آباد طی پیامی گفت: طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی صارمی گفت: خبرنگارها چشم و گوش مردم بوده و رصد اخبار و مسائل مختلف را جزو وظایف اصلی و تخصصی حوزه کاری خود می دانند. بنده در طول مدت نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شاهد هستم که اصحاب رسانه چگونه رویدادهای مختلف را با ظرافت و صداقت به مخاطبان اطلاع رسانی می کنند.

در مجلس دهم هر کاری که برای امنیت شغلی خبرنگاران چه به لحاظ حقوقی و چه به لحاظ اقتصادی لازم بود از سوی بنده مورد حمایت قرار گرفت و در مجلس یازدهم نیز از هر طرح و ایده ای که در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش پیشنهاد شود، حمایت خواهم کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن