مقالات و یادداشت ها

اصحاب رسانه گنجینه آگاهی بخشی به جامعه

نویسنده: بهمن عزیزی

آوای سنت :  در دنیای امروز که به عصر انتشار و  انفجار سریع اطلاعات معروف  و جامعه مدنی به سرعت در حال تغییر و بالندگی است پوشش سریع  تغییرات و تحولات و اخبار بی شمار در جای جای نقاط گیتی  فقط با رسانه های دولتی کشورهای جهان امکان پذیر نبوده و به طور طبیعی باید فرهیختگان وکنشگرانی از میان جامعه درعرصه ثبت و ضبط و تولید و انتشار اخبار و اطلاعات در جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم گام بردارند.

این درک مهم و بینش مثبت ازسالها پیش در شهرستان پاوه و اورامانات  که برخوردار از میراث علمی و فرهنگی  بسیار غنی می باشد، توسط افراد فرهیخته و متعهد بعنوان اصحاب رسانه  با راه اندازی کانالها و سایتهای محلی در مسیر جهانی شدن ارتباطات و آگاه سازی مردم  این دیار فراهم گردید.

یقینا” اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز و سخت کوش  امروز به گنجینه ای از دستاوردهای فکری و فرهنگی و علمی و اجتماعی در جامعه  تبدیل شده و دریچه معتبری برای شناخت فرهنگ غنی پاوه واورامانات و ظرفیت های فراوان اقتصادی و اجتماعی و علمی آن با قدمت چندین هزار ساله به شمار می روند که نمونه بارز آن ثبت میراث فرهنگی پاوه در سازمان جهانی یونسکو بود که یقینا” زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز در معرفی و شناساندن میراث بزرگ فرهنگی و تاریخی و اجتماعی و جغرافیایی  اورامان به جهان و جهانیان بسیار موثر و تاثیر گذار بوده است .

ضمن عرض تبریک و تهنیت روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه  خصوصا” شما پدر و فرزند فرهیخته که با راه اندازی”سایت و کانال مردمی پاوه پرس “خدمت شایانی در اطلاع رسانی سالم به جامعه فهیم و فرهنگی دیار پاوه و اورامانات می نمایید سلامتی و  توفیق روزافزون تان را از بارگاه حضرت حقتعالی مسئلت می نمایم.

روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند.

سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.

خبرنگار باید بداند و می‏داند که آن کس که آگاه‏تر است مسؤول‏تر است.

مسؤول در قبال ملت و کشورمسؤول در قبال باورها و اعتقادات مردم مسؤول در قبال منافع ملی مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‌‏ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی مسؤول در قبال اخلاق جامعه

و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی ‏آفریند، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏ بیند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن