مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

ایران به رنگ قرمز؛بی تدبیری دولت در مدیریت تعطیلات

سایه بی تدبیری کرونایی

آوای سنت : بر اساس اعلام مسئولان بهداشتی امروز هجدهم فروردین ماه وضعیت شیوع کرونا در همه مراکز استانها قرمز شده است.

در مورد شرایط شهرهای بزرگی مثل تهران اخبار ناخوشایندی به گوش می رسد.بر اساس این شرایط، احتمالی تعطیلی یک هفته ای پایتخت و برخی از شهرهای آلوده دور از ذهن نیست.

بر اساس اعلام مسئولان، هم‌اکنون در کشور  ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

برآوردها حاکی از آن است که سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است.

شرایط فعلی ایجاد شده در کشور، نتیجه مستقیم بی تدبیری دولت در مدیریت ایام تعطیلات نوروزی است.این بی تدبیری با گلایه های صریح وزیر بهداشت و معاونان وی نیز مواجه شده است.

شرایط عمومی کشور در اسفند ماه از نظر شیوع کرونا بسیار رضایت بخش بود.آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اسفند ماه در حدی بود که برخی از کارشناسان از احتمال قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور سخن می گفتند.اما اوضاع به یکباره به هم ریخت.

ایام تعطیلات نوروزی فراررسید.در این ایام و برای مدیریت مناسب شرایط کرونایی کشور دو دیدگاه در دولت وجود داشت.

دیدگاه نخست متعلق به وزرات بهداشت و کارشناسان حوزه درمان بود.این طیف بر این باور بودند که سخت گیری های کرونایی باید ادامه یافته و اجازه سهل انگاری بهداشتی به جامعه داده نشود.

دیدگاه دوم بر خلاف این نظر معتقد بودند که کشور در حال خروج از دوران کرونایی بوده و حتی رئیس جمهور صراحتا اعلام کرد که موج چهارم کرونا در کشور ایجاد نخواهد شد.

شوربختانه دیدگاه دوم بر کرسی تصمیم سازی نشست و در نهایت بی تدبیری، اجازه سفرهای نوروزی صادر شد.

در هفته های اخیر در زمینه بستن برخی از مرزهای هوایی و زمینی هم بی تدبیری و سهل انگاری دولت مشهود بود.نتیجه این شرایط شیوع جهشی و تصاعدی کرونا در مناطق مختلف کشور است.

بر اساس اعلام مدیران وزارت بهداشت،در روزهای اخیر ظرفیت خالی بیمارستانهای شهرهای بزرگ کامل شده و دیگر ظرفیتی برای پذیرش بیماران جدید وجود ندارد.

یکی از معاونان وزارت بهداشت خاطر نشان کرده است که با ادامه روند کنونی پیش بینی می شود که تعداد جانباختگان روزانه کرونا در ایران به ۶۰۰ نفر نیز برسد.

متاسفانه بسیاری از مشکلات عمومی جامعه ما در سالهای اخیر ناشی از همین گونه بی تدبیری ها بوده است.نتیجه غالب این موارد هم در زندگی عادی شهروندان مشاهده شده است.

در این شرایط انتظار عمومی از دولت این است که با کنار گذاشتن بی تدبیریها، بلافاصله در زمینه اعلام تعطیلی و قرنطینه شهرهای بزرگ، اقدام نماید.امید است این مشکل نیز به تحریم های غرب پیوند زده نشود!

عبدالقیوم شکاری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن