مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

بازگشایی مدارس و ضرورت بازگشت آرامش به جامعه

یادداشتی از احسانی عثمانی

آوای سنت: بالاخره بعد از قریب به دو سال از تعطیلی مدارس ،امروز شنبه مدارس کشور ، بار دیگر میزبان حضور فرزندان ما  شدند.

خبری مسرت بخش و امید آفرین برای خانواده ها و البته برای دانش آموزانی که خود نیز از خانه نشینی خسته شده بودند .

بر اساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش،در سال جاری بالغ بر ۱۶ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شدند.به این آمار، تعداد دانشجویان کشورمان را هم اضافه کنیم ،مشاهده می کنیم که تعداد افرادی که در سیستم آموزشی کشور در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند از جمعیت بسیاری از کشورهای همسایه نیز بیشتر است.

در دوره شیوع بیماری منحوس کرونا، استرس زیادی بر جامعه وارد آمد.بسیاری از خانواده های ما عزیزان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.مجازی شدن مدارس نیز صدمات جبران ناپذیری را بر فرزندان ما وارد کرد.

در دو سال گذشته، فرزندان ما، علی رغم تلاشهای معلمان، با افت تحصیلی قابل توجهی  مواجه شدند. امید همه والدین این است که با حضوری شدن دوباره مدارس،فرصت های از دست رفته فرزندان مان تا حدودی جبران گردد.

در روزهای گذشته در حالی که غالب خانواده ها با امیدواری به انتظار بازگشایی مدارس بودند،خبری تاثر انگیز همه ما را در ماتم خود گرفتار کرد.خبر درگذشت ژینا امینی دختر سقزی که به سرعت در فضای مجازی به خبر نخست تبدیل شد.

بدبنال این رویداد تلخ، برخی از مطالبات در زمینه ضرورت بازبینی در زمینه شیوه های برخورد با پدیده هایی مثل بدحجابی مطرح شد.غالب این مطالبات درست و قابل توجه بود.

اما در ادامه مسیر، این مطالبه گری به خیابانها کشیده شده و مانند سایر رویداد های مشابه سالهای اخیر، صحنه های  تلخی مانند آسیب رساندن به اموال عمومی و خشونت در دستور کار برخی از معترضان قرار گرفت.

این رویداد ها، تا چند روز فضای عمومی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و روح و روان همه ما را آزرده کرد.

اکنون و در این مجال که بنظر می رسد فضا آرامتر شده است،انتظار همه شهروندان این است که با همدلی و همفکری ملی در مسیر بازگشت آرامش به جامعه حرکت نماییم.مطالبات ما باید در مسیر قانونی و مدنی مطرح شود و در این مسیر نباید گرفتار شیطنت های دست های پشت پرده گردیم.

امید که بچه های ما بعد از دو سال بتوانند با آرامش و آسودگی به جبران عقب ماندگی های خود بپردازند

المومن کیس الفتن

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن