مقالات و یادداشت ها

برآوردهای امنیتی ارتش اسرائیل در سال جدید

آوای سنت : یک روزنامه عبری روز دوشنبه گزارش داد که بر اساس برآوردهای بخش اطلاعات نظامی اسرائیل،در فهرست تهدیدهای پیش روی اسرائیل در سال ۲۰۲۳ ایران در رتبه دوم قرار دارد.غزه و کرانه باختری نیزدر نظر نظامیان این رژیم،برخلاف گذشته،یک عرصه واحد به حساب می آیند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، براساس گزیده‌ای از گزارش سالانه بخش اطلاعات که توسط روزنامه عبری اسرائیل امروز منتشر شده است،تغییرات بین‌المللی درصدر فهرست تهدیداتی است که اسرائیل با آن مواجه خواهد شد،عرصه سوم فلسطین است.این تحقیقات به زودی به رهبران سیاسی ارائه خواهد شد.

این روزنامه نوشت:برخلاف تخمین‌های قبلی، ایران کانون اصلی نگرانی های اسرائیل نیست.

شاید مهم‌ترین و پیچیده‌ترین چالش باشد، اما بخش اطلاعات نظامی اسرائیل،ایران را تنها یک قطعه در یک پازل بسیار بزرگ‌تر با بخش‌های به هم پیوسته که بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد می‌بیند.

این روزنامه افزود: این برآورد،روندهای جهانی را که اسرائیل و امنیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد به عنوان یکی از نقاط مثلث قرار می دهد. همچنین بی ثباتی خارج از اسرائیل عمدتاً ناشی از درگیری آمریکا و چین است که انتظار می رود ادامه یابد و حتی تشدید شود.

روزنامه ادامه داد: بخش اطلاعات به درگیری در اوکراین به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده این روند اشاره می کند.به خصوص وقتی صحبت از تاثیر این جنگ بر اروپا از طریق بی ثبات کردن امنیت اساسی آن بدون گاز ارزان روسیه و قطع زنجیره تامین از چین به دلیل قراردادهای لغو شده باشد.

این روزنامه در رابطه با وضعیت منطقه ای اعلام کرد که این گزارش تاثیر روندهای جهانی بر خاورمیانه راتایید کرد به عنوان مثال، مصر و اردن به دلیل قیمت بالای غلات و جنگ در اوکراین دچار بحران غذایی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای شدند.

به نوشته روزنامه،دومین نقطه چالش مثلث در سال آینده ایران است،او افزود: این موضوع محدود به موضوع هسته ای نیست،حتی اگر موضوع هسته ای جزء اصلی این چالش باشد، بلکه منظور از آن نگاه همه جانبه به ایران به عنوان یک بازیگر همه جانبه است.

این گزارش در باره موضوع هسته‌ای می‌گوید: ایران بدون عبور از خطوط قرمز،به مسیر کنونی پیشرفت کند خود ادامه خواهد داد

.این روزنامه نوشت:بخش اطلاعات بر این باور است که ایران مسیر خود را تغییر نخواهد داد مگر اینکه با اقدامات رادیکال از خارج مواجه شود که ممکن است این کشور را به غنی‌سازی اورانیوم تا درجه نظامی ۹۰ درصد سوق دهد.این مجله اشاره کرد که اسرائیل باید از طریق یک وضعیت اضطراری نظامی و دیپلماتیک برای این امر آماده شود تا غافلگیر نشود.

در این گزارش در خصوص سرزمین های فلسطینی آمده است: نظامیان اسرائیل برخلاف گذشته،به غزه و کرانه باختری به عنوان دو عرصه مجزا نگاه نمی کنند،بلکه به عنوان یک عرصه واحد نگاه می کنند.

این گزارش می گوید: تمرکز اصلی در این برآورد روز بعد از محمود عباس رئیس جمهور فلسطین است، این گزارش انتظار دارد روندهای بی ثبات کننده چند ماه گذشته ادامه یابد،بخش اطلاعات نظامی گزارش های خود را سالانه تهیه و به دولت های اسرائیل ارائه می کند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن