مقالات و یادداشت ها

تغییر نگرش آمریکایی‌ها درباره تشکیل خانواده

ازدواج هم‌جنسگرایان در آمریکا رکورد زد

آوای سنت : روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: : برای اولین بار در آمریکا تعداد خانواده‌های همجنس‌باز از مرز یک میلیون گذشت و این مسئله حاکی از تغییر در پذیرش این پدیده در این کشور است.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی از داده‌هایی اداره سرشماری ایالات متحده که اخیرا تهیه شده است، اعلام کرد: تعداد خانواده‌های همجنس‌باز در ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از مرز یک میلیون گذشت. این مسئله نشان دهنده تغییر به سمت پذیرش گسترده‌تر چنین پدیده‌هایی در فرهنگ و سیاست آمریکاست.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط American Community و سازمان سرشماری که هر سال تهیه می شود، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیون خانواده از یک جنس وجود داشت. حدود ۷۱۰۰۰۰ نفر از آنها  نزدیک به ۶۰ درصد  متاهل و حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر مجرد بودند. این آمار شامل ازدواج سفید و زندگی غیر رسمی دو زوج همجنس کنار یکدیگر می شود.

داول مایرز، کارشناس رشد شهری و تغییرات اجتماعی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: «من بیش از هر چیزی، از این پراکندگی گسترده زوج‌های همجنس شگفت‌زده شدم. «در هر ایالتی ازدواج دوهمجنس وجود دارد. فقط صحبت از ساحل غربی یا ساحل شرقی نیست، بلکه در کل آمریکا است

براساس این گزارش، تعداد زوج‌های همجنس به طور پیوسته افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۸، این نظرسنجی حدود ۵۵۰۰۰۰ خانواده زوج همجنس را ثبت کرد. تا سال ۲۰۱۸، حدود یک میلیون نفر بود.

یک سال پس از آنکه دادگاه عالی ایالات متحده ازدواج همجنس گرایان را قانونی اعلام کرد، یعنی سال ۲۰۱۶ تعداد خانواده‌های متاهل همجنس‌گرا از خانواده‌های همجنس‌گرایان مجرد آرام آرام پیش افتاد.

بر اساس داده‌ها، سهم بیشتری از زوج‌های همجنس‌گرا نسبت به زوج‌های مجرد دگرجنس‌گرا مدرک لیسانس داشتند و سهم بیشتری از زوج‌های همجنس‌گرا در مقایسه با زوج‌های دگرجنس‌گرا، بین‌نژادی بودند.

برای اولین بار، اکثریت کوچکی از جمهوری خواهان از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت می کنند.

جمهوری خواهان که همواره کمترین حمایت را از ازدواج همجنس‌گرایان داشته‌اند، در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار (۵۵ درصد) از  این مسئله حمایت می‌کنند. این افزایش اخیر حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در میان آمریکایی‌ها عمدتاً ناشی از تغییر دیدگاه‌های جمهوری‌خواهان است.

دموکرات ها همواره از بزرگترین حامیان ازدواج قانونی همجنس گرایان بوده اند. ۸۳ درصد فعلی در میان دموکرات ها با سطح حمایتی که موسسه افکارسنجی گالوپ در چند سال گذشته ثبت کرده است، برابری می‌کند. این نشان می‌دهد که حداقل در حال حاضر حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان برای این حزب به سقف رسیده است. در همین حال، حمایت در میان مستقلین سیاسی، که اکنون به ۷۳ درصد رسیده است، کمی بیشتر از محدوده ۶۸ تا ۷۱ درصدی است که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به ثبت شده است.

رییس جمهوری آمریکا جو بایدن نیز ۱۳ دسامبر بود که طرحِ تاریخی «احترام به ازدواج» را که کنگره این کشور پس از کش‌وقوس‌های فراوان تصویب کرده بود، به امضا رساند و آن را تبدیل به قانون کرد. با این امضا، آمریکا رسما قانون فدرال «دفاع از ازدواج» را که سال‌ها در همۀ ایالت‌های این کشور اجرایی بود، منسوخ اعلام کرد و جایگزین آن شد.

بموجب این قانون همه ایالت‌ها موظفند ازدواج دو فرد هم‌جنس و هم‌چنین ازدواج بین‌نژادی (دوفرد با نژاد مختلف) را به رسمیت بشناسند.

این درحالی است که تا پیش از این بموجب قانونِ فدرال «دفاع از ازدواج»  فقط ازدواج دو نفر با جنس مخالف به رسمیت شناخته می‌شد و ازدواج تعریف عرف و سنتی خود را داشت و تنها پیوند یک زن و مرد را به عنوان ازدواج شناخته می‌شد.

امروزه ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند ازدواج همجنسگرایان را به‌رسمیت می‌شناسند این در حالی است که .بررسی‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۹۹۶ تنها ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها با ازدواج دو نفر همجنس موافق بودند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن