مقالات و یادداشت ها

خداوند قلب ترسیده شما را شفا می بخشد

آوای سنت : آیه ای در قرآن در مورد مادر موسی (علیه السلام) صحبت می کند. این آیه به دلایل زیادی به قلب من نزدیک است. و مهمترین آنها همه انسانها از نظر عاطفی و تجربیاتی آسیب زا رنج خواهند برد. ما به دلیل از دست دادن عزیزان ، به دلیل بیماری ، به دلیل دردی که عزیزان برای ما ایجاد می کند ، صدمه می بینیم …

ما قصد داریم به تجربیات آسیب زای در زندگی مانند از دست دادن شغل یا از دست دادن خانه یا حتی بدتر بپردازیم. چگونه بسیاری از مردم جهان در شرایط وحشتناک زندگی می کنند که ما نمی توانیم تصور کنیم ، کودکانی را تحمل می کنند که از روی چیزهایی می گذرند که حتی تصور نمی کنم فرزندانم حتی نزدیک به رنج باشند.

آیه ای از امید بزرگ
این آیه خاص برای من آیه امید بزرگی است. از آنجا که وقتی افراد دچار زخم و آسیب دیدگی می شوند ، احساس می کنند هرگز نمی توانند دوباره زندگی خود را بهبود بخشند و به زندگی ادامه دهند.

مادر موسی وظیفه عظیم داشت که کودک خود را بگیرد و نوزاد را در آب قرار دهد. این حتی یک چیز قابل تصور نیست که یک مادر بتواند انجام دهد ، اما او دو گزینه دارد: تماشا کنید که فرزندش قبل از چشمانش توسط سربازان ذبح شود ، یا او را به رودخانه پرتاب کنید. هنگامی که او با الهام خداوند ، کودک را به رودخانه انداخت ، زیرا او نمی توانست خودش را برای انجام این کار احساسی کند ، خداوند به او قدرت داد تا بتواند این کار را انجام دهد.

او می گوید:
وَأَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَى فَارِغًا إِنْ کَادَتْ لَتُبْدِی بِهِ لَوْلَا أَنْ رَبَطْنَا عَلَى قَلْبِهَا لِتَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
{ و دل مادر موسى [از هر چیز جز از فکر فرزند] تهى گشت اگر قلبش را استوار نساخته بودیم تا از ایمان‏ آورندگان باشد چیزى نمانده بود که آن [راز] را افشا کند.}
(متن قرآن, سوره ۲۸: القصص, آیه ۱۰ )

قلب مادر موسی مانند آسیب دیدگی مجبور شد فرزندش را رها کند و تماشای او را در رودخانه شنا کند. او حتی نمی تواند به او دسترسی پیدا کند ، و شما حتی نمی دانید که اگر او غرق شود یا نه ، چه اتفاقی برای او افتاد ، اگر آن سربازان هولناک او را گرفتار کردند … بدترین افکار که شاید از ذهن او عبور کند. خداوند می گوید قلب او خالی از هرگونه احساس است.

او تقریباً راز خود را رها کرد. او تقریباً در حال اجرا بود و گفت: “این کودک من است.” اما اگر این حرف را می زد ، او کشته می شد.

خداوند قلب خود را آرام کرد و او را به حالت عادی بازگرداند.

از خدا بخواهید که صمیمیت قلب را به شما القا کند
می دانید ، افرادی هستند که از نظر عاطفی آسیب دیده اند و هرگز نمی توانند بهبود پیدا کنند. چرا که نه؟ زیرا خداوند قلب آنها را گره نزده است.

ما به عنوان یک انسان بعضی اوقات توانایی بهبودی عاطفی را نداریم ، اما در این آیه می آموزیم که خداوند توانایی این را دارد که به ما اجازه بهبود و پیشرفت بدهد. می توانید با خود بگویید: “من توانایی عاطفی ندارم که شما را ببخشد .” اما خداوند می تواند قلب شما را گره بزند و این توانایی را به شما بدهد.

شما می توانید در قلب خود بگویید ، “من از آنچه اتفاق افتاده خیلی آسیب دیده ام ، هیچ راهی برای ادامه زندگی من وجود ندارد.” اما ایمان به خدا برای شما کافی است که بتوانید با زندگی خود حرکت کنید.

مادر چگونه می تواند از آسیب دیدگی فرزند خود در آب برآید و دیگر نتواند او را ببیند ، چگونه می تواند از پس آن برآید؟ اما خداوند قدرت قلب را به او بخشید که نه تنها او را از بین برد ، بلکه بعد از آن نیز توانست به روشنی فکر کند و خواهرش را به دنبال او فرستاد. اگر خدا مداخله نمی کرد ، نمی توانست به هیچ وجه فکر کند.

بنابراین ، خداوند در حالات عاطفی ما دخالت خواهد کرد. هر چه آسیب روحی و روانی را پشت سر بگذارید ، بدانید که خداوند می تواند مداخله کند و به شما آرامش خاطر و قلب بدهد و او دوباره می تواند آرامش به شما بدهد. این اضطراب ، ترس ، اندوه ، عصبانیت است … هر چه احساساتی در آن اتفاق بیفتد که شما را آزار داده است ، خداوند می تواند آن زخم را به طور کامل برطرف کند.

از خدا بخواهید که زخم واقعی را از بین ببرد و خداوند آن استحکام قلب را به شما منتقل می کند تا بتوانید از کسانی باشید که واقعاً اعتقاد دارند و می توانند یک زندگی معنوی سالم و یک زندگی عاطفی سالم را تجربه کنند.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن