مقالات و یادداشت ها

” داعش و حادثه تروریستی کرمان”

 سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : ترور راه و شیوه ی عمل کسانی است که بمانند خفاشان شب از روشنی و شفافیت گریزانند.

شیوه ای دژخیمانه و منهجی به سوی تاریکی که سرانجامی جز شکست و زبونی ندارد.

پیرامون عوامل حادثه تروریستی کرمان که منجر به شهادت و مصدومیت جمع زیادی از هموطنان بی گناه گردید ، تحلیل های مختلفی ارائه گردیده است .

سرانجام فرقه تروریستی و خبیث داعش مسئولیت این جنایت بزرگ را بر عهده گرفت .

در تحلیل چرایی بر عهده گرفتن مسئولیت این حادثه تروریستی توسط داعش بنظرم باید قدری عمیق تر در آن اندیشید .

با نگاهی به هویت و ماهیت وجودی داعش پی می بریم که ریشه این درخت پلید از سینه سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل سیراب شده و در واقع داعش تخمِ شومِ آمریکا و اسرائیل در سرزمین های اسلامی بوده و هیچگاه در خدمت اسلام و مسلمانان نبوده است .

برعکس ، داعش در راستای سیاستهای آمریکا و اسرائیل برای کاشتن تخم تفرقه در جهان اسلام ، زشت و خشن جلوه دادن دین مبین اسلام در جهان ، ناامن نمودن جهان اسلام و خصوصا خاورمیانه ، مشغول کردن مسلمانان به مشکلات درونی ناشی از حضور داعش ، منحرف نمودن افکار عمومی جهان و خصوصا مسلمانان از موضوع فلسطین و در نتیجه تامین امنیت رژیم سفاک صهیونیستی با تضعیف کشورهای پیرامون این رژیم ، رفتار و عمل داشته است.

جنایت صورت گرفته در کرمان و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را باید از این منظر دید .

یعنی وقتی این حادثه رخ داده و عمق فاجعه آشکار گردید . آمریکا و اسرائیل از اعلام موضع خودداری کردند ، چراکه پذیرفتن مسئولیت این جنایت توسط آنها ، موجب واکنش های بسیار شدید جهانی می شد و طبعا این به نفع آنها نبوده و اهداف آنها در خلق این جنایت را محقق نکرده و برعکس به ضرر آنها تمام می شد .

پلان اول آنها ، انجام عملیات تروریستی وسیع با ابعاد گسترده خسارت جانی ، بمنظور ایجاد رعب و وحشت در ایران و تحت تاثیر قرار دادن حمایت های مردمی و سیاسی ملت و دولت ایران از مردم فلسطین و مقاومت بود . یعنی ایران را  در داخل درگیر مسائل امنیتی کنند که تحت فشار قرارگیرد .

پلان دوم ،  آنها با نپذیرفتن مسئولیت این حادثه بار روانی ، سیاسی افکار عمومی جهان را روی خود کاهش داده و بنوعی شریک دزد و رفیق قافله باشند .

پلان سوم این بود که داعش  مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده بگیرد که رنگ و لعاب اختلافات مذهبی را به آن داده که بتوانند ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرند .

با دقت در اسامی مجریان این جنایت مذبوحانه می توان به پس زمینه اختلاف افکنی دشمنان و هدفگیری وحدت اسلامی را بوضوح دید .

بدون شک آمریکا و اسرائیل پشت این اقدام تروریستی بوده و داعش ابزار اعمال برنامه های آنها می باشد .

داعش همیشه در راستای سیاستهای آمریکا و اسرائیل عمل نموده و هر جا منافع این دو اقتضا کرده ، وارد عمل شده و جنایت کرده است .

(داعش ، آمریکا و اسرائیل) سه ضلع مثلث شوم اقدام بر علیه ایران و مسلمانان هستند .

سه ضلعی که نمی توان آنها را از هم جدا دانست .

لذا اگر چه داعش مسئولیت این اقدام جنایتکارانه را پذیرفته است اما مسئولیت اصلی آن متوجه سران جنایتکار رژیم های آمریکا و اسرائیل می باشد که هیچگاه از ذهن ما دور نخواهند ماند .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن