مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

در حاشیه مسمومیت سریالی دختران دانش آموز

احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت : حوادث پرحاشیه مسمومیت سریالی دختران دانش آموز در مناطق مختلف کشور از شهر قم آغاز شد.

چند وقت پیش بود که برای نخستین بار اعلام شد که تعدادی از دختران دانش آموز، در این شهر با علائمی شبیه مسمومیت و حالت تهوع به مراکز درمانی منتقل شدند.

اوایل موضوع زیاد جدی گرفته نشد، اما تکرار این حوادث و تسری یافتن آن به سایر استانهای کشور جوی از احساس ناامنی را در بین خانواده ها ایجاد کرده است.

امروز هم اعلام شد که در چندین استان کشور ،دانش آموزان با علائم مسمومیت به بیمارستانها منتقل شدند و جمعی سرپایی درمان شده و جمعی دیگر بستری شدند.والدین دانش آموزان از باقی ماندن احتمالی برخی از عوارض این مسمومیت ها بر روی کودکان خود نگران بوده و به همین علت در برخی از موارد از فرستادن بچه های خود به مدارس خودداری کرده اند.

بنظر من، مسئولان اگر از همان روزهای نخست، این موضوع را جدی می گرفتند و با استفاده از تمام توان امنیتی و انتظامی کشور ابعاد آن را بررسی می کردند ،شرایط این گونه نمی شد.

برخی  در رسانه های خارج از کشور می گویند که این کار از طرف افراد و تفکراتی که با نظام و حاکمیت ارتباط نزدیکی دارند انجام می گردد.گفته می شود جمهوری اسلامی مخالف تحصیل دختران است و با این کار می خواهد دختران ما را خانه نشین کند!

الحق و الانصاف این حرفها با عقل ناقص من ناسازگار است.کدام عقل سلیم قبول می کند که جمهوری اسلامی که پس از چند ماه و بعد از تحمل سختی های زیاد توانست ناآرامیهای ماههای گذشته در کشور را آرام نماید ، خود با این کار، جو عمومی جامعه را به هم ریخته است؟!

اگر جمهوری اسلامی مخالف تحصیل زنان و دختران بود در همان فضای انقلابی بعد از پیروزی انقلاب این کار را می کرد. اما اکنون شرایط کشور به گونه ای است که الحمدالله تعداد دختران حاضر در کنکور دانشگاه ها از تعداد پسران بیشتر شده است.

در غالب ادارات دولتی هم که می روم زنان در بخش های مختلف مشغول به کار هستند.

بر اساس این واقعیت، این ادعا که این حوادث کار خود نظام است در تفکر من به عنوان یک فعال رسانه ای و اجتماعی جای نمی گیرد.

علی رغم این شرایط و احتمال نقش آفرینی عوامل دیگر دربروز این حوادث، مساله مهم و مورد مطالبه مردم این است که دولت و نظام به عنوان ضامن امنیت فردی و اجتماعی جامعه باید با سرعت و قدرت با زمینه های ایجاد این شرایط برخورد نماید.

مردم ما به اندازه کافی، در نتیجه فضای چند ماه گذشته کشور و تورم ناشی از افزایش قیمت ارز، متحمل مشقت شده اند.در این شرایط، انتظار ما این است که مسئولان به سرعت و دقت با عوامل این حوادث، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد کرده و نتایج بررسی های خود را به جامعه اطلاع رسانی کنند.

همه منتظر توضیحات مسئولان در این زمینه هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن