مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

دلنوشته یک روزنامه نگار اردنی برای جنگ اوکراین

نویسنده علی سعادت

آوای سنت : جنگ ما نیست،چون چشمان ما آبی نیست!

آری جنگ ما نیست!

چون چشمان ما آبی نیست و موهای دخترانمان رنگ خوشه گندم نیست. و چون شهرهای زیبای شما مانند شهرهای ما نیستند که توسط آمریکا، روسیه و فرانسه ویران شده باشند و توسط رژیم اشغالگر اشغال شده باشد.

بله جنگ ما نیست ،زیرا شما کل شهرهای کشورهای عربی ما را از روی زمین محو کردید و کشورهای ما را صد سال عقب انداختید.

بله جنگ ما نیست!

زیرا حکومت هایی را بر سر ما گذاشتید که ما را فقیر و غارت کردند و وقتی صدایمان بلند شد فرزندان ما را کشتند و به مقدسات و نوامیس ما هتک حرمت کردند و شما با هواپیماها و موشک ها ورسانه های خود از جنایات آنها حمایت و تخت پادشاهی آنها را از سقوط محافظت کردید.

بله جنگ ما نیست!

زیرا رژیم اشغالگر قدس در فلسطین ۵۴۰ روستا و شهر را ویران کرد،۷۴ قتل عام علیه فلسطینی ها انجام داد، صدهزار نفر از آنها را کشت، یک میلیون نفر را دستگیر کرد، زمین های آنها را ربود و آنها را بی خانمان کرد و همچنان به کشتارهای میدانی خود ادامه می دهد و مقدسات مسیحی و اسلامی ما را هتک حرمت می کند.با این وجود، از حمایت مطلق شما برخوردار است در حالی که ما قربانی هستیم، حتی حق نداریم از شدت درد و رنج شکایت کنیم یا فریاد بزنیم.

بله جنگ ما نیست!

زیرا شما میهن عرب ما را به کشورهای ضعیفی تبدیل کردید که در همه زمینه ها به شما وابسته هستند، دولت هایی که صدا، آزادی و نان ما را مصادره کردند.

بله جنگ ما نیست !

چون زمانی ، سرویس های اطلاعاتی شما داعش، القاعده، جبهه النصره، بوکوحرام و دیگران را به وجود آوردند تا دین ما را بدنام کنند درحالی که همه رهبران آن ها از زندانیان سابق شما بودند.

بله جنگ ما نیست!

زیرا قرآن ما را در پایتخت های اروپایی سوزانده اید و پیامبر ما را که ما او را دوست داریم و به او عشق می ورزیم، مسخره کرده اید و مانع آن شدید که در مساجد ما، نام خدا ذکر شود.

بله جنگ ما نیست!

زیرا شما به دین ما برچسب تروریسم زدید، در حالی که شما تروریسم، کشتار و جنگ را انجام دادید. ما در جنگ جهانی دوم نبودیم، در ویتنام، در جنگ کره، در جنگ هند و چین، در کامبوج، در لائوس، در آمریکای لاتین و غیره نبودیم.

بله جنگ ما نیست!

زیرا ما قربانیان جنگ بالکان، میانمار، هند، کشمیر، چچن و دیگران بودیم و صدای شما را نشنیدیم.

بله جنگ ما نیست!

زیرا اگر مبارزان، رزمندگان و سربازان ما گلوله ای به سمت رژیم اشغالگر شلیک کنند، شما سرزمین آنها را به آتش می کشید و آنها را تروریسم می دانید و  به سمت آن شلیک می کنید، در حالی که هر کس تیراندازی کند وچشمان آبی و پوستی سفید داشته باشد، آزادیخواه است.

بله جنگ ما نیست!

اگرچه ما کاملاً معتقدیم که قربانی جنگ شما خواهیم شد هر چند اصلاً جنگ ما نیست.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن