مقالات و یادداشت ها

دی سانتیس فرصتی برای رهایی از شر ترامپ

یادداشتی از محمد المنشاوی

آوای سنت : نتایج انتخابات میان دوره ای نشان دهنده شاخص های ضعیف حمایت از ترامپ در میان حامیان جمهوری خواه و مستقل ها بود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این امر بسیاری از آنها را بر آن داشت تا از خود بپرسند که آیا بهتر نیست از نامزدی حمایت کنند که دیدگاههای رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را داشته باشد و همزمان نکات منفی، جنایات و رسوایی های او را نداشته باشد؟

پیش از انتخابات میان دوره ای، مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری خواهان گفت:بسیاری از مردم می خواهند ترامپ و میراث او را در قبر دفن کنند،اما دونالد ترامپ همچنان بالای زمین است.او همچنان روی زمین قدم می‌زند و بیش از آنچه مردم می خواهند،بر رای‌دهندگان درون حزب نفوذ سیاسی دارد.

فقدان پیروزی‌های گسترده جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای، تردیدهایی را در مورد میزان و قدرت تسلط دونالد ترامپ،رئیس‌جمهور سابق بر این حزب و پایگاه انتخاباتی آن ایجاد کرده است.

نتایج انتخابات همچنین تردیدها را در مورد توانایی ترامپ برای جذب رای دهندگان مستقل برای رای دادن به نفع جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی بیشتر کرد. این امر باعث شد تا نگاه ها به جنوب فلوریدا و فرماندار آن”ران دی سانتیس”به عنوان وارثی که نماینده آرزوهای جمهوری خواهان برای بازگشت به کاخ سفیداست، معطوف شود.

هیچ کس نمی داند فرماندار فلوریدا در مورد آینده سیاسی خود چه فکر می کند.دی سانتیس ۴۴ ساله است و زمان زیادی برای تبدیل رویاهای خود به واقعیت سیاسی دارد.

دوستان دی سانتیس بر این باورند که یکی از مهمترین آرزوهای او رسیدن به کاخ سفید و رهبری آمریکا است و معتقدند سن نسبتاً کم او بر خلاف اکثر همتایان و رقبای جمهوری خواه،فرصت های متعددی را برای رسیدن به ریاست جمهوری به او می دهد.

ترامپ می گوید دی سانتیس پیروزی خود در انتخابات ۲۰۱۶ را مدیون اوست و گفته است که پیروزی دی سانتیس در سال ۲۰۱۶ به دلیل حمایت او از وی بوده است.ترامپ هیچ رقیبی از سوی نامزدهای اولیه جمهوری خواه نمی خواهد و به دنبال حمایت کامل این حزب و پایگاه های سنتی، تندرو و افراطی از اوست .

در نظرسنجی اخیری که شبکه ABC News/Ipsos در اواخر جولای انجام داد، نزدیک به ۵۷ درصد از جمهوری خواهان شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که ترامپ نباید در سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

دی سانتیس ممکن است تصمیم بگیرد که درگیر رویارویی با ترامپ شود و قصد خود را برای ورود به رقابت های ریاست جمهوری به عنوان نماینده حزب جمهوری خواه اعلام می کند،یا ممکن است از رویارویی با ترامپ اجتناب کند و منتظر انتخابات ۲۰۲۸ باشد.

تا انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هنوز بیش از یک سال و نیم باقی مانده است و دی سانتیس هنوز نامزدی یا تمایل خود را برای ریاست جمهوری اعلام نکرده است، اما در مصاحبه های رسانه ای خود نیز این موضوع را رد نکرد.

او از هنگام شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۰  ابتکار عمل را برای کاهش محدودیت های اعمال شده بر شرکت ها و مدارس بر خلاف اصول و دستورالعمل های فدرال به دست گرفت و به شهرت رسید. او همچنین مقامات محلی را که به دنبال حفظ تعهد خود برای تحمیل پوشیدن ماسک بودند، برکنار کرد.

از سوی دیگر،حامیان دی سانتیس امیدوارند که نتایج انتخابات میان دوره ای و بررسی های مربوط به حادثه ۶ ژانویه و هجوم حامیان ترامپ به کنگره، مانع از حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شود.

هفته‌ها پیش، اگزمینر روزنامه محافظه‌کار واشنگتن پست از پایان تحقیقات مجلس نمایندگان درباره حادثه ۶ ژانویه، که در آن آمده بود “ترامپ صلاحیت این را ندارد که دوباره به قدرت نزدیک شود.”با انتشار سرمقاله‌ای خوانندگان خود را متعجب کرد.

این سرمقاله نتیجه گرفت که ترامپ مایه شرمساری است و جمهوری خواهان گزینه های بسیار بهتری برای رهبری حزب در سال ۲۰۲۴ دارند. هیچ کس نباید غیر از این فکر کند، چه رسد به اینکه دوباره از او حمایت کند.

از مواضع خارجی دی سانتیس اطلاعات زیادی در دست نیست، اما مسلم است که او مواضعی مشابه ترامپ اتخاذ می کند، به ویژه در حمایت بی حد و اندازه اش از اسرائیل، رد توافق با ایران و ستیزه جویی با چین.

در اکتبر ۲۰۱۷، دی سانتیس در کنفرانسی در جمع یک گروه راست افراطی آمریکایی سخنرانی کرد و گفت که مسلمانان مذهبی نمی توانند آمریکایی های وفادار باشند.او از زمان انتخابش به عنوان یک جمهوری خواه در مجلس نمایندگان در سال ۲۰۱۲، ریاست کمیته فرعی امنیت ملی را برعهده داشت.او در این مدت پیش نویس قطعنامه ای را برای طبقه بندی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی ارائه کرد.

دی سانتیس همچنین در سال ۲۰۱۳ قانون” فلسطین” را معرفی کرد و از طریق آن خواستار توقف کمک های ایالات متحده به تشکیلات خودگردان فلسطین شد تا زمانی که این کشور حق موجودیت اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی رسماً به رسمیت بشناسد.او همچنین خواستار قطع رابطه با حماس شد.

او پس از انتخاب شدن به عنوان فرماندار فلوریدا در سال ۲۰۱۸،قول داد که وفادارترین فرماندار حامی اسرائیل در تاریخ آمریکا باشد.

برخی از دموکرات‌ها استدلال می‌کنند که دی سانتیس رقیب بهتری خواهد بود، زیرا برخلاف ترامپ،او پایه‌های دموکراسی قانون اساسی آمریکا را تهدید نمی‌کند، اما آنها همچنین می‌دانند که هیچ نامزد شایسته ای برای شکست دادن دی سانتیس در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ندارند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن