مقالات و یادداشت ها

سلاح هسته ای اسرائیل..تأیید قطعی!

یادداشت تحلیلی روزنامه عکاظ درباره توانایی هسته ای اسرائیل

آوای سنت : روزنامه عکاظ در هفته گذشته در تحلیلی به بررسی توانایی های هسته ای رژیم صهیونیستی پرداخته است.سرویس ترجمه آوای سنت این یادداشت را تقدیم کاربران خود می نماید.

شواهد و حقایق غیر قابل انکار نشان می دهد که  اسرائیل برخلاف مغالطه ها و مانورهای سیاستمداران،که گفته اند اسرائیل اولین کشوری نخواهد بود که سلاح هسته ای را وارد منطقه می کند،سلاح هسته ای در اختیار دارد.

ما قبلاً با ادله ای صریح، هسته ای بودن اسرائیل را گزارش کرده ایم و امروز از حقایق و شواهدی رونمایی می کنیم که ثابت می کند اسرائیل واقعاً از این سلاح برخوردار بوده است

۱- اسرائیل علاقه خود را به استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف نظامی از زمان پیدایش خود در ۱۹۴۸ میلادی نشان داد.

۲- برنامه هسته ای اسرائیل ، که اسرائیل آن را مخفی نگه داشت و از نزدیک شدن دیگران به آن جلوگیری کرد ، از ابتدای دهه پنجاه شروع به شکل گیری کرد.

۳- برنامه هسته ای اسرائیل به کمک یهودیان حاضر در تأسیسات هسته ای جهان در غرب و همچنین به لطف کمک های مالی عظیم غربی ، به ویژه کمک های هسته ای که اسرائیل از آمریکا و فرانسه دریافت کرد،افزایش یافت.

۴- برجسته ترین تأسیسات هسته ای اسرائیل تأسیسات “دیمونا” (که سنگر فعالیت هسته ای نظامی اسرائیل است) و همچنین تأسیسات نهال سورق و دیمونا هستند. این تاسیسات تحت هیچ نظارت غیر اسرائیلی نیستند و اسرائیل آنها را با تدابیر شدید امنیتی احاطه کرده است .

حتی دانستن آنچه در داخل آنها می گذرد تحت هیچ کنترل غیر اسرائیلی نیست و هنوز هم فقط یک گروه بسیار محدود از رهبران ارشد اسرائیل از آن مطلع هستند.

۶- چندین گزارش محرمانه غربی و آمریکایی به ویژه ادعا می کند که اسرائیل سلاح هسته ای دارد ، از جمله گزارش آژانس اطلاعات مرکزی (C.I.A.). آن گزارش معروف که در سال ۱۹۷۴ میلادی نوشته شد،اما به مدت چهار سال مخفی ماند، تا اینکه در سال ۱۹۷۸ میلادی منتشر شد.

۷- اسرائیل به شدت از امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) امتناع می ورزد ،و همچنین (به طور قطعی) درباره اطلاع رسانی به  نهاد بین المللی (از جمله متحدان خود) از ارئه گزارش واقعی درفعالیت های هسته ای خود در دیمونا خودداری می کند.این موضوع ،جهت گیری نظامی اسرائیل در استفاده از انرژی هسته ای را تأیید می کند. توجه داشته باشید که اکثر کشورهای عربی این توافق نامه معروف را امضا و تصویب کرده اند.

۸- گواهی فانونو تکنسین هسته ای اسرائیلی که در راکتور دیمونا کار می کرد و سپس فرار کرد تا افشا کند که این مرکز در ساخت سلاح های هسته ای چه می کرد.

چندین نشانه آشکار دیگر نیز وجود دارد که در گزارش های نظامی ، اطلاعاتی و مطبوعاتی گنجانده شده است ، و اظهارات برخی از رهبران اسرائیلی ، از جمله ایهود اولمرت ، نخست وزیر سابق اسرائیل و دیگر رهبران جهان که تایید می کنند، اسرائیل اکنون دارای زرادخانه سلاح های هسته ای آماده برای استفاده فوری است .گزارشی نیز از سوی خبرگزاری آمریکایی “آسوشیتدپرس” تهیه شده که اخیراً در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ میلادی برای تأیید قطعیت منتشر شده است.

ما همچنین می توانیم به زورگویی اسرائیل در منطقه و جهان و سرپیچی آشکار آن حتی از همه قوانین و هنجارهای بین المللی و بشردوستانه ،استنادکنیم،به هر حال،کسی چگونه می تواند باور کند که برنامه هسته ای اسرائیل فقط برای اهداف صلح آمیز است ، همانطور که اسرائیل به دروغ  چنین ادعایی را مطرح می کند؟

ما باید این موضوع را با ذکر چهار نکته مهم و مفصل درباره سلاح هسته ای اسرائیل ، به ویژه برای اعراب ، به پایان برسانیم. این به شرح زیر است:

اول: مقالات زیادی درغرب به ویژه در مورد احتمال تبدیل اسرائیل به یک قدرت نظامی هسته ای نوشته می شود،اما آنچه در جهان عرب درباره این موضوع نوشته شده است ، در مقایسه با آنچه در خارج از جهان عرب  نوشته شده ،بسیاراندک است،مقالات ما تحت عنوان توجه و هشدار ،افزایش آگاهی از این قضیه است که  دشمن اول ملت چه برنامه ای دارد؟

ثانیا: کسانی هستند که ادعا می کنند اسرائیل “کشوری سالم و منظم” است ..! بنابراین ،بعید است که به استفاده از سلاح های هسته ای خود متوسل شود ، مگر در موارد بسیار ضروری.

این تهمت محض است. نه اسرائیل کشوری سالم است و نه رهبران آن نظم و انضباط دارند.به نظر می رسد که این رهبران (که بیشتر آنها اشکنازیم هستند) به خصوص با تمام کینه های زمین و نفرت از اعراب به فلسطین آمده اند.و آنها آماده استفاده از مرگبارترین سلاحها هستند ، اگر در معرض حمله قرار بگیرند ، جنگهای شنیع آنها علیه فلسطینیان ، به ویژه در نوار غزه ، چیزی نیست،جز بزرگترین شاهد وحشی گری ، زشتی واکنش و کینه عمیق آنها.

ثالثا: کسانی هستند که معتقدند اسرائیل در بیشتر مواقع سال نمی تواند بدون آسیب رساندن به خود از سلاح هسته ای خود استفاده کند. این گاهی اوقات و فقط در برخی ازشرایط می تواند درست باشد با این حال ، اسرائیل می تواند در زمان های از پیش تعیین شده توسط ارتش اشغالگر و حمله صهیونیست ها ، بدون تأثیرپذیری از عواقب تابش هسته ای ، به اهداف شرق و غرب حمله کند. در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ ، رهبران اسرائیل در واقع به فکر استفاده از این سلاح افتادند.

رابعا: ملت عرب اگر شرایط سیاسی خود را اصلاح کند و متحد شود ، قادر است با چالش صهیونیست ها و سایرین مقابله کند ، به شکلی که  دستیابی به امنیت ملی عرب را تضمین کند.

اصل مطلب در روزنامه عکاظ

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن