مقالات و یادداشت ها

قرآن ثروتی پایدار و رفیقی جاودان

احمد حسنی ماخونیک - مدرس حوزه علمیه انوار العلوم ماخونیک

آوای سنت : سخن از قرآن است همان کتابی که همه چیز را پر از خیر و برکت کرد هرگاه بر قلب نازنین حضرت محمد (صلی الله علیه و سلم ) نازل شد آن را بهترین مخلوقات گردانید و چون در ماه رمضان نازل شد خیر الشهور بهترین ماه واقع شد و شب قدر با نازل شدن قرآن‌ عبادت آن بهتر از هزار ماه قرار داده شد.

این برکت و عظمت قرآن است که هر شخص یا مکان که با قرآن ارتباط گیرد سرشار از رحمت و برکت می شود جبرئیل آورنده وحی الهی قرآن مقّرب ترین فرشته و مکه و مدینه محل نزول وحی بهترین مکان روی زمین قرار می گیرد قرآن منبع بزرگ خوبی هاست آنکه با قرآن زندگی کرد و اُنس گرفت از برکات بی کران آن سود حاصل کرد دنیایش، زندگی اش آباد شد قبرش نورانی و آخرتش با نور و برکت قرآن درخشنده و آباد گردید.

قرآن نه تنها یک کتاب و قاری آن نه تنها یک عبادت کننده است و نه تنها یک علم و یک‌ سرمایه است، بلکه این کتاب یک منبع بزرگ پر خیر و برکت علمی و یک سرمایه بزرگ جاودانی است که حافظ و قاری این کتاب در دنیا علاوه از بهره مند شدن از ثواب و اجر بزرگ آن از یک نعمت و ثروت بس بزرگ برخوردار است که برای جلای روح و در تمام‌ زمینه ها استفاده کامل را می برد. در تنهایی رفیق و همدم بسیار خوبیست و در مشکلات حلّال مشکلات است و در زندگی رونق و صفای زندگیست شفای جسم و روح و روان کلید رزق و آرام بخش آلام ها می باشد.

اجر و ثواب این کلام گرانبهای ربّ العالمین به قدر و قیمت آن است هر کلمه آن چون کلام الله است بر هر حرفِ کلمه اش ده پاداش است تلاوت کننده آن همراه با جمع فرشتگان است و مقام آن بالاتر از هر مقامیست و اهل القرآن اهل الله و خاصته آن هستند، اما نه تنها این قرآن در دنیا به صاحب خودش بهره ها می دهد، بلکه رفیقی با وفا و سرمایه ای جاودانه است.

ثروت مادی نیست که با مرگ پایان‌پذیرد. تمام قدرت ها و شکوت ها و مادیات دنیا با مرگ‌ پایان می پذیرد، اما این قرآن با صاحب خودش او را در قبر نیز همراهی می کند و عزت و ثروت معنوی صاحب خود را نگهداری می کند و از او جدا نمی شود و همچنان در عالم برزخ با او می باشد تا اینکه قیامت واقع می گردد و این قرآن‌ صاحب خودش را از قبر سربلند بیدار می کند و نور قرآن که از نور خورشید نیز تابانده تر است او را به سوی جنان رب العالمین می کشاند تاج های نورانی در میان مخلوقات بر سر حافظان و والدین حاملان و حافظان قرآن گذاشته می شود که همه جا را نور افشانی می کند و به صاحب قرآن فرشتگان الهی اوج احترام را گذاشته و به او گفته می شود بخوان و بر طبقات بهشت بالا برو که جایگاه تو همان جایی است که قرآن به انتها برسد و این چنین صاحب قرآن با سرمایه ای و رفیق و همدمی که در دنیا به دست آورده بود به بالاترین درجه بهشت می رسد و رضای و دیدار الهی را حاصل می کند. اللهم‌اجعلنا منهم

این سر بلندی ها و عزت های جاودانگی دنیوی و اخروی همان چیزی است که ملحدان و بی ایمانان در سوئد یا گوشه و کنار زمین طاقت آن را ندارند آنها می دانند کتاب سربلندی مسلمان قرآن است و با فکر باطل خویش اقدام به سوزاندن آن می کنند تا ضربه ای به مسلمانان بزنند، لیکن غافل از اینکه قرآن همچنان که به صاحب خود عزت های بس بلند می دهد به دشمنان خود ذلت و حقارت داده و آنها را خوار و ذلیل می گرداند.

زیرا پیامبر ما فرموده است: ان الله یرفع بهذا الکتاب اقواما و یضع به آخرین

خداوند با این قرآن گروهی را سربلند و گروهی را خوار و پست می گرداند.

حفاظت قرآن را خود الله متعال بر عهده گرفته و قرآن در خانه هر مسلمان همچنان که جای گرفته بیش از پیش جای خواهد گرفت. محبوبیت قرآن را الله در قلب کودک مسلمان نهادینه کرده است و تا چشم باز می کند عاشق قرآن و خداست.

آنهایی که قصد دشمنی با قرآن کرده اند، اگر می خواهند به هلاکت نیفتند باید به قرآن برگردند و ایمان بیاورند و راه درستش را بروند و با مسلمانان هم راه هم‌نوا بشوند و گرنه عواقب خطرناکی دامنگیر آنها خواهد شد که دیگر سودی نخواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن