مقالات و یادداشت ها

” پیرامون یک کلیپ “

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : در پی پخش یک کلیپِ حاوی شعری عامیانه که باعث واکنش افکار عمومی جامعه اهل سنت استان کرمانشاه گردید ،امروز نشستی با مهندس امیری مدیرکل محترم صداوسیمای مرکز کرمانشاه در خصوص این موضوع داشتم و ضمن انتقال دغدغه و نگرانیهای پیش آمده به نقش وحدت و تعمیق آن در امنیت پایدار کشور پرداخته و اهمیت وحدت ، مورد تبادل نظر قرار گرفت .

بعد از بحث و بررسی موضوع مشخص شد که پخش این کلیپ فاقد هدفی خاص و یا سوء نیتی بوده ، بلکه شعری عامیانه و کاملا سهوا پخش شده است .

دراین نشست بر حفظ و تحکیم وحدت مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و بزرگان اقوام و مذاهب استان تاکید و در یک فضای سازنده در خصوص استفاده صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از نخبگان و صاحب نظران اهل سنت در برنامه های مختلف و نیز مشارکت همه اقوام و مذاهب در پیشبرد برنامه ها و اهداف این شبکه تاکید و جناب مهندس امیری ضمن محکوم نمودن هرگونه هتک حرمت و یا توهین به هر قوم و زبان و مذهبی بر سوء تفاهم بودن این قضیه تاکید داشتند .

ایشان سیاست های این مرکز را نگاه متوازن به همه گروهها و طیف های مختلف فکری و مذهبی استان دانسته و بیان داشتند که پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت اسلامی و انسجام ملی را یک اصل لازم الاجرا و واجب الاطاعه می دانند.

در پایان ضمن توصیه به دقت بیشتر در تهیه و پخش برنامه های صدا و سیما و نیز لزوم مشارکت کارشناسان و نخبگان اهل سنت در ساخت برنامه های شبکه زاگرس تاکید نموده و بیان نمودم که اولویت ما حفظ وحدت و امنیت استان و نیز حرکت بر مدار وحدت مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و در این راستا همگام با سایر دلسوزان قدم بر می داریم .

نشست خوب و سازنده ای بود که باعث رفع حواشی مذکور گردیده و مهندس امیری همراهی کامل و همدلی لازم را داشتند .
از همه دلسوزان و نیز مهندس امیری و مجموعه همکاران ایشان کمال تشکر را دارم .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن