مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

چرا شیرین ابوعاقله ترور شد؟

آوای سنت : ترور شیرین ابوعاقله تلاش اسرائیل برای پنهان کردن حقیقت است.

بارها اعلام کرده بود که مورد هدف نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیل قرار خواهد گرفت.زیرا همیشه جنایات آنها علیه مردم فلسطین را پوشش داد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، او صبح روز چهارشنبه مورخ هنگام پوشش خبری هجوم ارتش اشغالگر به اردوگاه الصمود در جنین با اصابت گلوله به سر توسط ارتش اشغالگر ترور شد تا به شهادت برسد.

پس از ترور شیرین ابوعاقله، می توان ادعا کرد که هدف از سیاست ترور روزنامه نگاران و رسانه های فلسطینی،پنهان کردن واقعیت اسرائیل نژادپرست و کشتارهای آن علیه مردم فلسطین است که از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۸ به هیچ وجه متوقف نشده است.

شرین ابوعاقله در سال ۱۹۷۱ در قدس به دنیا آمد، واصل و نسب او به  بیت لحم برمی گردد.

او ابتدا در دانشگاه علم و صنعت اردن در رشته معماری تحصیل کرد، سپس به رشته روزنامه نگاری نوشتاری رفت و از دانشگاه یرموک در اردن مدرک لیسانس گرفت و پس از فارغ التحصیلی به فلسطین بازگشت و در چندین سایت مانند UNRWA، Voice مشغول به کار شد.

او در رادیو فلسطین و کانال ماهواره ای امان سپس بنیاد مفتاح، رادیو مونت کارلو فعالیت کرد و بعداً در سال ۱۹۹۷ همکاری با شبکه ماهواره ای الجزیره را شروع  کرد. تا اینکه هنگام پوشش دادن حمله نظامیان اسرائیل به اردوگاه جنین به صورت عمدی از ناحیه سر مورد اصابت تک تیراندازان رژیم اشغالگر قرار گرفت و به شهادت رسید.

در بیانیه شبکه الجزیره آمده است: در قتلی غم انگیز که خلاف قوانین و موازین بین المللی است، نیروهای اشغالگر اسرائیل با خونسردی، خبرنگار ما، شیرین ابوعقله را ترور کردند.

این شبکه این جنایت شنیع را که هدف آن بازداشتن رسانه ها از ماموریت اصلی خود می باشد را محکوم می کند.

” ما سران اسرائیل و نیروهای اشغالگر را مسئول کشتن همکار فقیدمان شیرین می‌دانیم، شهید شیرین به عنوان رهبر و الهام بخش زنان و مردان جوان آگاه که درگیر اشغالگری هستند در خاطر مردم فلسطین باقی خواهد ماند.”

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی فاش کرد که اشغالگران اسرائیل از سال ۱۹۷۲ تاکنون ۱۰۲ روزنامه نگار را به ضرب گلوله کشته اند که ۱۹ روزنامه نگار را از زمان آخرین تجاوز اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ کشته اند.

کمیته آزادی‌های سندیکای روزنامه‌نگاران از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۶ حمله به روزنامه‌نگاران توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را ثبت کرده و تعداد حملات علیه روزنامه‌نگاران از سال ۲۰۱۴ تا امروز به ۸۳۸ مورد رسیده است.

پارسال نیز دو روزنامه نگار به نام های یاسر مرتجی و احمد ابوحسین هنگام پوشش خبری راهپیمایی بازگشت در مرز نوار غزه به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی کشته شدند.

از سال ۲۰۱۸ نیز ۹۷ خبرنگار بر اثر هدف قرار گرفته شدن توسط نظامیان اشغالگر با گلوله های جنگی زخمی شده اند. ۸۹ نفر نیز مورد اصابت مستقیم نارنجک های گازاشک آور قرار گرفتند و ۵۲ نفر نیز در زندان های این رژیم زندانی شدند.

براساس مستندات سندیکا، سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مورد حمله و جنایات اشغالگران علیه روزنامه نگاران فلسطینی ثبت می شود و زمان آن فرا رسیده است که این جنایات متوقف شود و مرتکبان آنها و کسانی که دستور اجرای آنها را داده اند، پاسخگو باشند.

شکی نیست که هدف تجاوزات اسرائیل و ترور روزنامه نگاران و دست اندرکاران رسانه فلسطینی از جمله شهادت  شهید شیرین ابوعاقله بستن دهان ها و جلوگیری از انتقال تصویر واقعی مطبوعات از جنایات اسرائیل به جهانیان است و شیرین نمادی برای هزاران جوان روزنامه نگار و متخصص رسانه خواهد بود تا حقیقت را از طریق صدا و تصویر منتقل کنند تا پرچم فلسطین برافراشته باقی بماند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن